اهم اخبار

۸۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی به کشور‌های همسایه است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست دفتر امور بین المللی گفت: برای اولین بار در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی به ویژه دانش بنیان با ازبکستان تحولات مثبت صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ هومن فتحی گفت: اگر از منظر عضویت در شانگهای روابط با ازبکستان به عنوان یکی از کشورهای عضو سازمان مطرح شود، باید دید که عضویت در سازمان شانگهای چه مزایایی  بعد از توسعه روابط کشاورزی دارد.

به گفته او، سازمان شانگهای یکی از سازمان های مهم است که در بعد اقتصادی فعالیت دارد، به طور مشخص در حوزه کشاورزی سازمان همکاری شانگهای در قالب اجلاس منظم وزرای کشاورزی حوزه صادرات هماهنگ می کند.

فتحی می گوید: صادرات بخش کشاورزی تکیه بر کشورهای منطقه است به طوریکه بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد صادرات کشاورزی ایران به کشورهای همسایه و منطقه است؛ بنابراین با عضویت در شانگهای بخش اعظم صادرات به کشورهای چین، روسیه، قزاقستان و ازبکستان  انجام می شود.

سرپرست دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد گفت: طی سال های اخیر به طور متوسط حدود ۵۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی به ازبکستان صادر شد که عضویت در شانگهای حداکثر می تواند تا ۴ برابر مناسبات ما با ازبکستان در حوزه های تولید و خدمات فنی و مهندسی بویژه دانش بنیان افزایش دهد.

بنابر گفته فتحی، در حوزه خدمات فنی و مهندسی بویژه دانش بنیان با ازبکستان تحولات مثبت صورت گرفته است به طوریکه ماه اخیر هیئتی از شرکت های مهم دانش بنیان به بخش کشاورزی به سرپرستی مسئولان ارشد بخش وزارت جهاد به ازبکستان اعزام کردیم.

در گذشته زبان مشترک و ترتیبات ما با ازبکستان کمتر بود که در دولت سیزدهم با عضویت در شانگهای روابط توسعه می یابد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *