اهم اخبار

عرضه بیش از ۱۴۷ تن گوشت انواع طیور در فروردین ۱۴۰۲

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۲ جمعا ۱۴۷.۳۷۰ تن گزارش شده که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از مرکز آمار ایران؛ نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه فروردین سال جاری منتشر شد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۲ جمعاً ۱۴۷.۳۷۰ تن گزارش شده که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۴۳.۱۵۵ تن، ۹۷.۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱.۲۴۰ تن، شترمرغ با ۷۵ تن و سایر انواع طیور با ۲.۹۰۰ تن، به‌ترتیب ۰.۸ درصد، ۰.۱ درصد و ۲ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۲۷ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۲۷ درصد، برای بوقلمون ۳۳ درصد، برای شترمرغ ۲۲ درصد، و برای سایر انواع طیور ۱۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (اسفند ۱۴۰۱) در حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *