اهم اخبار

عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای تولید روستایی گفت:برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با هدف درآمدزایی برای کشاورزان وزنان خانه دار روستایی، ایجاد برنامه دیجی بازار روستایی در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، کاوه حسنی، مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای تولید روستایی کشور با بیان اینکه اتحادیه مذکور، عضو اتحادیه بین‌المللی ICA است که انواع سازمان‌های تعاونی را شامل می‌شود، افزود: هدف اصلی ICA ارتقا و تقویت تعاونی‌های مستقل و همچنین تسهیل روند توسعه اقتصادی و اجتماعی اعضا در سراسر دنیا است.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر برنامه توسعه را در چهار حوزه فنی، پایداری و توسعه، منابع مالی و بازرگانی دنبال می‌کنیم، افزود: هر یک از این حوزه‌ها خود به شاخه‌های فرعی دیگری تقسیم می‌شوند و در این راستا به اختصار می‌توان به اهدافی از جمله اجرای طرح توسعه و توانمندسازی فاز اول طرح ملی ۵۵۰ هزار هکتاری دشت‌های خوزستان و ایلام، مدیریت یکپارچه توزیع سموم و سایر نهاده‌های کشاورزی به صورت تخصصی و فنی، ارتقا مکانیزاسیون در قالب طرح مشارکتی، توسعه کشاورزی قراردادی، عملیاتی نمودن برنامه تولید محصول سالم و گواهی شده با حد مجاز آلاینده‌ها در شبکه‌های تعاونی تولید روستایی، تشکیل خوشه‌های کسب و کار، ایجاد زنجیره تأمین و مدیریت حاصلخیزی خاک اشاره کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای تولید روستایی کشور تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های پیش رو، پیگیری‌های لازم در خصوص ایجاد کشت و صنعت بذور گندم و جو و پیگیری دریافت زمین در سه استان آذربایجان شرقی، اردبیل و خوزستان، در راستای عملیاتی کردن طرح مذکور است که در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

حسنی اضافه کرد: به منظور عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و روستایی با هدف درآمدزایی برای کشاورزان و زنان خانه دار روستایی، برنامه ایجاد دیجی بازار روستایی را مدنظر قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: از سویی هوشمندسازی بخش کشاورزی در شبکه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی و طرح توسعه پلی کلینیک‌های گیاه پزشکی را در دستور کار خواهیم داشت و در راستای بکارگیری فناوری‌های نوین، از شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی بهره خواهیم برد که استفاده از پهبادها یکی از این موارد است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *