اهم اخبار

عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در بهمن ۱۴۰۱ به ٣٩ هزار تن رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

گوشت گاو و گوساله با ٢٠.۵۶٣ تن، ۵٢.٨ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از مرکز آمار ایران؛ نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه بهمن سال جاری منتشر شد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۱ جمعاً ج ۳۸.۹۷۴ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۰.۵۶۳ تن، ۵۲.۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۴.۹۸۶ تن، بز و بزغاله با ۲.۵۵۴ تن و سایر انواع دام با ۸٧١ تن، به‌ترتیب ۳۸.۴ درصد، ۶. ۶ درصد و ۲.٢ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده کاهش ٢۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در بهمن ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ برای گوسفند و بره ٢٢ درصد، برای بز و بزغاله ١٣ درصد، برای گاو و گوساله ٢٧ درصد، گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٠ درصد و شتر و بچه‌شتر ٣ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (دی) در حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مرکز آمار ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *