اهم اخبار

عضو هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی کشور: بیشترین جذب کلسیم برای سلامت در سنین مدرسه است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شهریار دبیریان، عضو هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی کشور، با اشاره به اهمیت مصرف شیر در سلامت کودکان و نوجوانان جامعه، اظهار کرد: شیر سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن کودکان و نوجوانان است که برای رشد سالم به آنها نیازمند هستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اقتصاد آنلاین؛ شهریار دبیریان گفت: از جمله این مواد مغذی می‌توان به پروتئین، کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی اشاره کرد.

عضو هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی کشور معتقد است؛ در بین تمامی مواد مغذی موجود در شیر کلسیم و پروتئین در کودکی و نوجوانی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

وی یادآور شد: در ۸ تا ۱۸ سالگی بیشترین جذب کلسیم توسط بدن صورت می‌گیرد و در این سنین هر فرد به‌دست کم روزانه یک هزار و ۳۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد.

دبیریان با تاکید بر اینکه ۸ تا ۱۸ سالگی سنین مدرسه هستند، افزود: از همین رو است که طرح شیر مدرسه اهمیت زیادی پیدا می‌کند و روز جهانی شیر مدرسه برای توجه به تغذیه آن تعیین شده است.

به گفته وی؛ شیر تنها ماده غذایی در جهان است که سازمان‌های جهانی دو روز در سال را به آن اختصاص داده‌اند.

دبیریان تصریح کرد: اما روز شیر مدرسه برای فرهنگسازی از اهمیت بیشتری در تقویم تغذیه‌ای جهان برخوردار است.

وی اهمیت این روز را برای کشور ما صدچندان دانست و افزود: متاسفانه آمار مصرف سرانه شیر و لبنیات در کشور ما به دلیل فرهنگی و شرایط اقتصادی نامساعد است و توزیع شیر مدارس می‌تواند به جبران هر دو این عوامل کمک کند.

دبیریان سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور ما را تقربیا نصف سرانه مصرف جهانی اعلام کرد و گفت: میزان مصرف سرانه شیر و لبنیات در دنیا ۱۶۰ کیلوگرم است در حالی که این رقم در کشور ما حداکثر ۸۵ تا ۹۰کیلوگرم است.

وی همچنین خواستار پرداخت یارانه برای افزایش سرانه مصرف شیر در جامعه به ویژه اقشار کم درآمد شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اقتصاد آنلاین

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *