اهم اخبار

فرانسه استفاده از نیتریت‌ها را در مواد غذایی کاهش می‌دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پس از تائید آژانس بهداشت ملی فرانسه مبنی بر اینکه نیتریت‌ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند این کشور استفاده از نیتریت‌ها را در مواد غذایی کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز؛ پس از آنکه آژانس بهداشت ملی فرانسه تائید کرد نیتریت‌ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند، این کشور اعلام کرد استفاده از نیتریت‌ها را در مواد غذایی کاهش می‌دهد. پیشتر تولیدکنندگان گوشت‌های فرآوری‌ شده که از این گوشت‌ها در محصولاتی مانند ژامبون و سوسیس استفاده می‌شود، نگران ممنوعیت کامل استفاده از نیتریت‌ها در مواد غذایی شده بودند.

براساس لایحه پارلمان فرانسه، کاهش تدریجی استفاده از نیتریت‌ها در گوشت‌های فرآوری شده هدف‌گذاری شده است.

بررسی جدید آژانس بهداشت ملی فرانسه گزارش WHO در ۲۰۱۸ را تائید کرد، مبنی بر اینکه نیترات‌ها و نیتریت‌های مصرف شده از طریق گوشت‌های فرآوری شده با سرطان روده بزرگ مرتبط هستند. همچنین این دو ماده مشکوک به ارتباط با سرطان‌های دیگر مانند تخمدان، کلیه، لوزالمعده و پستان هستند و به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف آنها به حداقل برسد.

نیترات به عنوان یک کود در کشاورزی استفاده می‌شود و نیتریت نیز بطور گسترده در گوشت‌های فرآوری شده برای افزایش عمر مفید آنها استفاده می‌شود.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *