اهم اخبار

فرصت‌های همکاری ایران و چین به شرط رعایت استانداردهای چین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت:درحوزه صادرات لبنیات طرف ایرانی ملزم است تاشرایط مورد درخواست چین در کیفیت، بهداشت، نحوه انتقال، نگهداری و بسته بندی محصولات را رعایت کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، شاهپور علایی مقدم، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه میز اقتصادی درباره ظرفیت‌های صادراتی ایران به چین گفت: تا امروز ما در حوزه صادرات لبنیات دارای نظم نوین نبودیم. پس از رایزنی یک ساله بین دو کشور در نهایت تفاهم نامه‌هایی به امضا رسید.

وی افزود: در حوزه صادرات لبنیات طرف ایرانی ملزم است تا شرایط مورد درخواست چین به لحاظ کیفیت، بهداشت، نحوه انتقال، نگهداری و بسته بندی محصولات رعایت شود.

او ادامه داد: انتقال فناوری و تبادل دانش بخش دیگر از این همکاری‌ها خواهد بود.

علایی مقدم با بیان اینکه در تفاهم نامه‌های جدید قرار است محصولات ایران در حوزه لبنیات، مرکبات، خشکبار و… در بسته صادرات نوین حرکت کند. درخواست کشور مقصد این است که مشخص باشد چه محصولی در چه بستری و با چه عملیاتی روی گیاه تولید و تأمین شده است. شرایط بسته بندی و نگهداری آن چگونه بوده است. این امر صادرات را فرایندمحور کرده و ضمن شناسنامه دار بودن محصولات محصولات کد شناسه خواهند داشت. در واقع هر محصول دارای بارکد بود که مشخصات کالا در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی ادامه داد: در ادامه تفاهم نامه‌های به امضا رسیده بین دو کشور قرار است مرکبات و سیب نیز صادر شود و برای عملیاتی شد این امر باید از ۱۵ اسفند ضوابط کشورهای مقصد از سوی شرکت‌های ایرانی لحاظ شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: صداوسیما

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *