اهم اخبار

قائم‌مقام سازمان شیلات کشور عنوان کرد:صادرات‌ سالانه ‌۱۵۰ میلیون دلار میگو از شیلات هرمزگان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم‌مقام سازمان شیلات کشور گفت: با ایجاد سایت‌های جدید پرورش میگو در هرمزگان این انتظار می‌رود که این استان به‌عنوان الگوی کشور درزمینهٔ شیلات معرفی شود.

‌به گزارش ایسنا، ‌سیف‌الله حقیقی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل شیلات هرمزگان با قدردانی از حمایت‌های بی‌بدیل ریاست جهاد کشاورزی هرمزگان از حوزه شیلات این استان، افزود: بایستی سیاست‌ها و فعالیت‌های مجموعه شیلات هرمزگان به مردم اعلام شود تا در جریان فعالیت‌ها قرار گیرند.

قائم‌مقام شیلات کشور با بیان اینکه شیلات هرمزگان از جایگاه خاصی در کشور برخوردار است، تصریح کرد: پتانسیل‌های صید و صیادی در هرمزگان بر کسی پوشیده نیست.

حقیقی با اشاره به آغاز صنعت پرورش میگوی کشور از بندر کلاهی میناب، افزود: در سال‌های ابتدایی شروع این طرح تنها سیاست دولت، تولید به میزان انبوه بود که با تلاش صورت گرفته در مجموعه شیلات هرمزگان، هم‌اکنون صادرات سالانه به میزان ۱۵۰ میلیون دلاری را شاهد هستیم.

این مقام مسئول تعدد بالای جزایر در هرمزگان را یک پتانسیل بزرگ عنوان کرد و افزود: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و منابع طبیعی، پهنه‌بندی سواحل درزمینهٔ توسعه آبزی‌پروری در دستور کار قرارگرفته تا وظیفه دولت در این زمینه که همان فراهم کردن بستر تولید و اشتغال برای بخش خصوصی است محقق گردد.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: برای افق ۱۴۰۴ محور توسعه بخش شیلات هرمزگان مشخص شده و با پهنه‌بندی صورت گرفته هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی و تداخل با اراضی ملی وجود ندارد و اثر مطلوب این امر برای طولانی‌مدت برای این استان خواهد ماند.

قائم‌مقام سازمان شیلات کشور بیان کرد: با ایجاد سایت‌های جدید پرورش میگو در هرمزگان این انتظار می‌رود که این استان به‌عنوان الگوی کشور درزمینهٔ شیلات معرفی شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله محبی درزمینهٔ شیلات عنوان کرد: طبق شناختی که از آقای یکتاپور داریم می‌توان مدعی بود که وی با ادامه سیاست‌های سازمان شیلات کشور بتواند گام‌های مؤثری را در این زمینه بردارد.

به گزارش ایسنا، در این آیین از زحمات ۴ ساله پرویز محبی قدردانی و از این به بعد محسن یکتاپور سکان هدایت اداره کل شیلات هرمزگان را بر عهده خواهد گرفت.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *