اهم اخبار

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور: ۱۶ قفس پرورش ماهی در دریا تحت پوشش بیمه هستند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بیمه پذیری برای پرورش دهندگان ماهی در قفس بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود و تاکنون ۱۶ قفس پرورش ماهی در دریا تحت پوشش بیمه قرار دارند.

محمد ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: همه رشته‌های پرورش آبزیان از فیل ماهیان تا پرورش ماهی در استخر بتنی، خاکی، میگو و ماهی و ماهی در قفس تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند.

او افزود: عوامل خطر و حوادث پیش روی پرورش دهندگان ماهی با همکاری سازمان شیلات ایران مورد بررسی قرار گرفته و محاسبات حق بیمه آن‌ها را انجام دادیم.

او با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴ میلیارد تومان از صندوق بیمه کشاورزی به پرورش دهندگان ماهی در قفس پرداخت شده است، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی در قفس است و همزمان بعد از ورود این فناوری به کشور و سرمایه‌گذاری در این بخش بیمه پذیری پرورش دهندگان را انجام دادیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه پرورش ماهی در قفس رشته‌ای نوپاست و خطراتی همواره تولید در این بخش را تهدید می‌کند برخی از پرورش دهندگان هنوز برای بیمه مزارع خود اقدام نکرده اند.

او افزود: حدود ۲ سال هست که مزارع پرورش ماهی در قفس تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند و بخش زیادی از حق بیمه از تولید کننده گرفته نمی‌شود و یارانه هم به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

حسن نژاد با بیان اینکه بیش از ۷ هزار مزرعه شیلاتی تحت پوشش بیمه‌ای هستند که از این تعداد ۱۶ واحد پرورش ماهی در دریا یا قفس هستند، اظهار کرد: با دستور العملی که صادر شده تولید کنندگان می‌توانند به نزدیک‌ترین شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند و بیمه نامه خود را دریافت کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *