اهم اخبار

حداقل و حداکثر قیمت شیر خام تعیین شد/ اعلام قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان ایلام با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص قیمت شیر خام اعلام کرد: قیمت شیر خام برای عرضه در بازار ۲۹۰۰ تومان تعیین شده که تا ۷ درصد نیز تلورانس قیمت بر مبنای کیفیت شیر عرضه شده و هزینه های مربوطه برای آن پیش بینی شده است تا به صورت رقابتی در این کف و سقف یعنی حداکثر ۳۱۰۰ تومان و حداقل ۲۷۰۹ تومان عرضه شود .

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، از وزارت صمت، سعید شریفی گفت: این تصمیم در راستای حمایت از تولید شیر توسط دامداران و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اتخاذ شده است و کارخانجات لبنی باید در این محدوده قیمت با این نرخ شیر خود را خریداری نمایند.

وی افزود: البته برای حمایت از ظرفیت های تولید تا ۷ درصد در این بخش تلورانس قیمتی وجود دارد؛ اما بالاتر از این رقم را اجازه نخواهیم داد و ملاک اعمال قانون همین عدد است.

این مقام مسئول ادامه داد : این قیمت مربوط به شیر کیفی ۳٫۵ درصد چربی است و با افزایش درصد چربی، قیمت شیر نیز تغییر می کند و به ازای هر درصد چربی ۵۰ تومن به قیمت کالا می‌تواند افزوده شود.

قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۱۰۰۰ تومان اعلام شد

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان ایلام همچنین تصریح کرد: براساس اطلاعبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ قیمت هر کیلو تخم مرغ ۱۱۰۰۰ تومان اعلام گردیده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با متخلفان برخورد می شود.

شریفی بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها و با هدف حفظ و استمرار تولید،موضوع بررسی قیمت تخم مرغ در دستورکار کارگروه تنظیم بازار کشوری قرار گرفت که براساس افزایش هزینه هایی از جمله :حقوق ودستمزد،حمل ونقل،خوراک و… سقف قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حداکثر ۹۵۰۰۰ریال تعیین گردید و بر این اساس قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۱۰۰۰ تومان تعیین گردید . بدیهی است فروش تخم مرغ با قیمت های بالاتر از قیمت مصوب تخلف و در صورت مشاهده برخورد قانونی لازم با متخلفان، توسط بازرسان معمول خواهد شد.

وی اضافه کرد: هموطنان و مصرف کنندگان در صورت مشاهده تخلفات احتمالی اعم از عدم درج قیمت ،گرانفروشی و… می توانند مراتب را به صورت حضوری و یا تلفنی به سازمان حمایت و سازمان صنعت معدن و تجارت استان و تلفن ۱۲۴ گزارش تا مراتب مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد .

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *