اهم اخبار

قالیباف: موضوع برگشت محصولات کشاورزی صادر شده، رسیدگی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دو هفته دیگر براساس رسیدگی های نظارتی، موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی صادراتی، رسیدگی می‌شود.

صنعت غذا و کشاورزی-، «محسن علیزاده» در جلسه علنی روز چهارشنبه( ۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به بند ۱۲ اصل سوم قانون اساسی در اخطاری گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند راه‌های درآمد غیرنفتی دیگری برای اقتصاد کشور تعریف شود. با توجه به شرایط خاص آب و هوایی کشور، کشاورزی می‌تواند بهترین راه دستیابی به درآمد پایدار غیرنفتی و امنیت غذایی و کسب درآمد ارزی باشد.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس با اشاره به برگشت خوردن محصولات  کشاورزی صادر شده  ایران از کشورهای همسایه، اظهار داشت: دلیل آن عدم رعایت استانداردهای لازم در تولید است. از یک سو  وزارت جهاد کشاورزی کاهلی می‌کند و از سوی دیگر مافیای بزرگ و عظیم واردات سموم به سلامت جامعه فکر نمی‌کنند.

علیزاده ادامه داد: در سازمان حفظ نباتات ذیل وزارت جهاد کشاورزی، مدیرانی هستند که ویژه خواری کرده و برای عده‌ای خاص رانت ایجاد می‌کنند، باید وزیر جهاد در برابر نمایندگان پاسخ دهد که چرا چنین اتفاقی رخ داده و موجب جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی شده است. 

در ادامه «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت:  کمیسیون کشاورزی مجلس در این باره دو نوبت نشست برگزار و این موضوع را پیگیری کرده است و  روز سه شنبه دو هفته دیگر براساس رسیدگی های نظارتی، این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

ایرنا

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *