اهم اخبار

قند مصرفی سالمندان باید فیبردار باشد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک دکتر تغذیه گفت: قند موجود در سیب زمینی، جو و ذرت به تثبیت قند خون کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، منصور رضایی، دکترای تغذیه در گفت و گو با رادیو سلامت گفت: سالمندان مانند سایر گروه‌های سنی، نیاز به مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارند. این افراد باید پروتئین با کیفیت مصرف کنند.

وی در ادامه بیان کرد: جذب مواد مغذی در دوران سالمندی کاهش می‌یابد. در غذا‌هایی گیاهی به علت داشتن فیبر جذب املاح پایین‌تر است. بنابراین افراد باید از غذا‌های گیاهی و حیوانی استفاده کنند.

رضایی در ادامه به افزایش مصرف مایعات در سالمندان اشاره و تصریح کرد: این افراد بهتر است مایعات را از طریق مصرف انواع سوپ، آش‌ها، خورشت‌ها و شیر، میوه و سبزی تامین کنند؛ چون مصرف آب به تنهایی نمی‌تواند تامین کننده املاح مورد نیاز بدن باشد.

وی با تاکید بر این که قند مصرفی در سالمندان باید قند فیبردار باشد، گفت: غلات کامل، فرد را دچار نوسان قند خون نمی‌کنند و قند ساده موجود در میوه‌ها به این افراد کمک می‌کند. قند موجود در سیب زمینی، جو و ذرت به تثبیت قند خون کمک می‌کند.

این دکتری تغذیه با تاکید بر مصرف روزانه تخم مرغ ادامه داد: تمام غذا‌های حیوانی ویتامین b۱۲ دارند. این ویتامین از انتهای روده جذب می‌شود و افراد سالمند ممکن است به کم خونی کشنده دچار شوند.

وی در پایان به کسانی که دچار یبوست هستند، توصیه کرد: رعایت این نکات در این افراد کمک کننده است. اول تحرک بدنی، دوم مصرف مایعات به جز چای و سوم مصرف غذا‌های حاوی فیبر. اگر این روش‌ها موثر واقع نشدند از جایگزین کردن روغن زیتون به جای سایر روغن‌ها، دمنوش گل محمدی ، گلاب و زنجبیل کمک بگیرند.

سرویس خبری: تغذیه و سلامت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *