اهم اخبار

قیمت‌های اصلی مصرف‌کننده در توکیو افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

داده‌های دولتی نشان داد، قیمت‌های اصلی مصرف‌کننده در توکیو که شاخص اصلی روند قیمت‌های ژاپن در نظر گرفته می‌شود، در آوریل ۱.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که سریع‌ترین نرخ سالانه در هفت سال گذشته را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز؛ افزایش تورم ناشی از افزایش موادغذایی در ژاپن نشان می‌دهد که ژاپن شاهد افزایش قیمت‌ها تا رسیدن به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی در ماه‌های آینده خواهد بود.

تاکومی سونودا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی بانک مرکزی شینکین گفت: ممکن است تورم سراسری در آوریل تا ژوئن به بالای ۲ درصد برسد زیرا افزایش قیمت‌ موادغذایی در حال گسترش است. در همین حال، ممکن است به دلیل کاهش سرعت تورم قیمت انرژی، شتاب بیشتری نگیرد.

افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده توکیو سریع‌تر از میانگین پیش بینی بازار برای افزایش ۱.۸ درصدی و به دنبال افزایش ۰.۸ درصدی در ماه مارس بود. این سریع‌ترین رشد از مارس ۲۰۱۵ بود که شاخص ۲.۲ درصد رشد کرد.

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت مصرف‌کننده توکیو در آوریل ۲.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که سریع‌ترین رشد از اکتبر ۲۰۱۴ است. به گفته یک مقام دولتی، بسته‌های سوشی، همبرگر و نان‌ها در ماه آوریل بیشترین افزایش قیمت را در میان اقلام غذایی داشتند.

قیمت انرژی در توکیو به لطف برنامه‌های یارانه سوخت دولت برای کاهش هزینه‌های بنزین و انرژی، در آوریل ۲۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که کمتر از ماه مارس است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در توکیو به استثنای مواد غذایی تازه و انرژی در آوریل ۰.۸ درصد افزایش یافت و اولین افزایش از مارس ۲۰۲۱ را به ثبت رساند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *