اهم اخبار

قیمت خرید تضمینی گندم تا ۱٠ روز آینده مشخص شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس بنیاد ملی گندمکاران از دولت درخواست کرد که تا ۱۰ روز آینده قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام کند تا کشاورزان تکلیف خود را بدانند.

به گزارش ایسنا، عطا الله هاشمی در نشستی که با موضوع بررسی نرخ  خرید تضمینی محصولات برگزار شد با بیان اینکه تفاوت در نرخ خرید تضمینی گندم ممکن است باعث شود گندم را که محصول استراتژیک است به دلیل بی توجهی از دست بدهیم، اظهار کرد: وضعیت دولت را درک می‌کنیم و با قیمت‌های جهانی نیز آشنا هستیم. در بحث قیمت گذاری مبنای ما رقابت با قیمت‌های جهانی است و تعهد کردیم گندمی تولید کنیم و با ۱۰ درصد پایین تر از قیمت جهانی بفروشیم.

وی اضافه کرد: علت اینکه تعدد قیمتی در خرید تضمینی گندم وجود دارد این است که دولت به تولید کننده و تشکل‌های مربوط به تولید کننده اهمیت نمی دهند. اگر ما به عنوان تشکل و عضوی از بخش کشاورزی در مراجع سیاست گذاری و خرید گندم حضور داشته باشیم می‌توانیم بر سر قیمت به توافق برسیم اما اغلب تصمیمات پشت درهای بسته گرفته می‌شود.

رییس بنیاد ملی گندمکاران تصریح کرد:در کجای دنیا تولید کننده در رابطه با قیمت گذاری هیج نقشی ندارد؟ ما نمی دانیم پشت درهای بسته چه تصمیماتی گرفته می‌شود.

به گفته وی قیمت گندم وارداتی در تیرماه امسال  ۵٠٧۴  تومان بود که اعلام کردیم می توانیم ۱۰درصد کمتر از این مقدار گندم هایمان را بفروشیم اما اگر دولت تصور می کند واردات به نفع کشور است حرفی نیست. فقط اجازه صادرات هم بدهد.

هاشمی در ادامه درخواست کرد که تا ۱۰ روز آینده قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شود تا کشاورزان تکلیف خود را بدانند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران همچنین به انعقاد تفاهم نامه‌های با انجمن کارخانجات ماکارونی و آرد سازی اشاره کرد و گفت: حدود یک سال است که با انجمن کارخانجات ماکارونی سازی کشور برای تولید گندم دروم  تفاهم نامه منعقد کردیم و همچنین یکشنبه هفته آینده نیز قصد داریم با کارخانجات آردسازی تفاهم نامه منعقد کنیم. این کارخانجات هر دو ۱۰ درصد بالاتراز قیمت خرید تضمینی، گندم را خریداری  و هزینه آن را در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *