اهم اخبار

قیمت دستوری در حوزه شیرینی فروشی‌ها نداریم/ تامین مواد اولیه؛ چالش مهم قنادها

بدون دیدگاه

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: قیمت فروش شیرینی‌ها بر اساس مواد اولیه مصرفی قنادها تعیین می‌شود و قیمت دستوری در حوزه شیرینی فروشی‌ها نداریم؛ اما اگر اعتراض یا شکایتی از واحدی در خصوص قیمت‌ها داشته باشیم حتما از طرف اتحادیه رسیدگی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق اصناف تهران؛ علی بهرمند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در بررسی عوامل موثر بر قیمت شیرینی و چالش هایی که در صنف قنادها وجود دارد بیان کرد: از زمانی که ارز ترجیحی حذف شد ما دیگر قیمت دستوری در حوزه شیرینی فروشی ها نداریم و قیمت مصوبی در صنف قنادها اعلام نشد. واحدهای قنادی براساس عرضه و تقاضا فعالیت دارند و قیمت های فروش بر همین اساس تعیین می شود و دیگر قیمت دستوری در این زمینه مطرح نمی شود.

وی افزود: قیمت فروش شیرینی ها طبیعتا بر اساس مواد اولیه مصرفی قنادها تعیین می شود؛ اما اگر اعتراض یا شکایتی از واحدی در خصوص قیمت ها داشته باشیم حتما از طرف اتحادیه رسیدگی می شود. باید قیمتی که از طرف واحد قنادی اعلام می شود با میزان هزینه در مواد مصرفی همخوانی داشته باشد که چه موادی مورد استفاده قرار گرفته است و این مواد با چه قیمتی خریداری شده است تا قیمت نهایی برای مصرف کننده مشخص شود. تمام این موارد برای تعیین سود واحد قنادی حائز اهمیت است.

اعتراضی در مورد قیمت شیرینی ها نداشتیم

بهرمند در پاسخ به این سوال که آیا مصرف کنندگان اعتراضی به واحدهای قنادی در مبحث میزان قیمت ها دارند یا خیر، گفت: خوشبختانه اعتراضی در بحث قیمت ها از طرف مردم نداشتیم اما ممکن است به عنوان مثال در بحث سفارش ها مخصوصا کیک های سفارشی زمان تحویل آن دیر و زود شود و یا مورد سفارش شده با چیزی که تحویل گرفته شده است مغایرت داشته باشد و رضایت مشتری را جلب نکند اما مجدد تاکید میکنم در خصوص قیمت اعتراضی از طرف مردم ثبت نشده است.

نقش برگزاری نمایشگاه ها در حوزه صنف قنادی

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه های تابستانه در حوزه کیک و شیرینی خاطرنشان کرد: ماهیت برگزاری این دست از نمایشگاه ها در جهت تولید و پیشرفت صنف کمک کننده است و اخیرا نیز نمایشگاه توانمندی قنادها برگزار شد و همچنین پنجمین دوره مسابقات کیک های تجسمی نیز برگزار شد که با استقبال خوبی از طرف مردم روبهرو شد.

بهره مند در ادامه گفت: مهم ترین دغدغه پیش رو در صنف قنادها تامین مواد اولیه است. برخی مواقع ممکن است مشکلاتی در زمینه تهیه مواد اولیه و در مورد قیمت آن وجود داشته باشد ولی در مجموع می توان ابراز امیدواری کرد، در بخش مواد اولیه کمبودی مشاهده نمی شود اما در مجموع نمیتوان کتمان کرد که در برخی مواقع چالش هایی از این دست میتواند منجر به ایجاد مشکل در صنف قنادها شود.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در پایان گفت: هفته های اخیر خبری مبنی بر کاهش میزان شکر در کشور دست به دست شد که البته این کمبود رفع شد و مشکلی از این بابت برای صنف قنادها به وجود نیاورد. منشاء اغلب این کمبودها عدم تمایل فروشنده ها به عرضه محصولات خود به بازار است با این تصور که محصول شان با افزایش قیمت روبرو خواهد شد و همین عدم عرضه به بازار منجر به التهاب شده و قیمت ها را نوسانی کرده و به روند فعالیت اصناف مرتبط شان صدمه میزند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق اصناف تهران

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *