اهم اخبار

قیمت شکر به بالاترین رقم در ۱۱ سال اخیر رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

داده‌های معاملاتی نشان می‌دهد که قیمت شکر خام در هفته جاری میلادی به بالاترین رقم خود در طول ۱۱ سال گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، داده‌های معاملاتی نشان می‌دهد که قیمت شکر خام در هفته جاری میلاید به بالاترین رقم خود در طول ۱۱ سال گذشته رسیده است.

تحلیلگران به آب و هوای نامساعد و کاهش تولید این محصول توسط تولیدکنندگان بزرگ جهان به عنوان یکی از دلایل این افزایش قیمت اشاره کرده‌اند.

قیمت معاملات آتی در ماه می در بورس بین قاره‌ای لندن (ICE) روز پنجشنبه از ۰٫۲۷ دلار به ازای هر پوند (واحد اندازه‌گیری وزن) گذشت که بالاترین قیمت از اواسط سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود.

اگرچه قیمت‌ها از پنجشنبه تا کنون اندکی فروکش کرده‌اند، اما بسیار بالاتر از زمان اوج خود در ماه فوریه یعنی ۰٫۲۲ دلار در هر پوند باقی مانده‌اند و تقریباً ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهند.

تحلیلگران افزایش قیمت شکر را با رشد تقاضای جهانی مرتبط می‌دانند که پس از همه‌گیری کووید-۱۹ همچنان در حال بهبود است، اما همچنین به کاهش تولید و چشم‌انداز تولید پایین در کشورهای عمده تولیدکننده شکر اشاره کرده‌اند که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

به عنوان مثال، تحلیلگران به خشکسالی سال گذشته میلادی اشاره کردند که منجر به کاهش تولید چغندر در اروپا شد. در مناطق دیگر، باران‌های شدید در برزیل، بزرگترین تولیدکننده نیشکر در جهان، شروع برداشت امسال را که قرار بود در ماه آوریل آغاز شود، عقب انداخته است.

هند، دومین تامین کننده شکر جهان، نیز به دلیل بارندگی های غیرفصلی در یکی از مناطق اصلی تولید شکر، اخیراً تخمین درباره تولید خود را برای سال زراعی جاری نزدیک به ۳ درصد کاهش داده است.

جان استنسفیلد، تحلیلگر و کارشناس ارشد امور مربوط به تجارت شکر در این باره گفت: در هفته‌های اخیر، فصل خرد کردن نیشکر در آسیا رو به پایان است و ما شاهد بازنگری‌های نزولی بزرگ در محصولات اصلی در کشورهای تولیدکننده اصلی، به ویژه هند، تایلند، چین و پاکستان بوده‌ایم.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *