اهم اخبار

قیمت لبنیات از هفته آینده ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت‌ها صادر کردند از شنبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، سید جواد ساداتی نژاد ظهر پنجشنبه در حاشیه حضور در جمع روستاییان و عشایر شهرستان زرندیه اظهار داشت: امروز ۱۵ مهرماه روز ملی عشایر و روستا نامگذاری شده و خداوند این توفیق به ما داد که در بین عشایر شهرستان زرندیه در استان مرکزی باشیم. بازدیدی از مناطق عشایر داشتیم مشکلات آنها را شنیدیم بخشی از این مسائل و مشکلات مربوط به حوزه‌های زیرساختی عشایر است مثل مشکلات دانش آموزان عشایر و دسترسی آنها به اینترنت، بهسازی جاده‌های دسترسی عشایر و گازرسانی. در این میان گازرسانی یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ منطقه عشایری زرندیه بود.

وی افزود: با توجه به خشکسالی منطقه و کمبود نهاده‌های دامی، مصوب شد رسیدگی ویژه در مورد تأمین نهاده‌های دامی صورت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: موضوع دام مازاد عشایر نیز مطرح شد، که برای رفع این مشکل مصوبه‌ای که در سفر رئیس جمهور به ایلام و کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد، در این منطقه به انتخاب عشایر اجرایی خواهد شد. بر این اساس عشایر منطقه می‌توانند یا دام مازادشان را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند یا در صورتی که علاقه دارند دام مولد را نگهداری کنند و به صورت امانی علوفه دریافت کنند و پس از پرواربندی با این شرکت تسویه حساب کنند.

ساداتی نژاد گفت: مشکل دیگر عشایر مربوط به اراضی و مالکیتی است که بین منابع طبیعی و مستثنیات در روستاها وجود دارد، هفته آینده کمیته ویژه‌ای برای بررسی مسائل و مشکلات بین منابع طبیعی و عشایر و روستاییان خواهیم داشت و یکشنبه گزارشی از این سفر را در هیأت دولت ارائه خواهم کرد و امیدواریم با توجه به نگاه ویژه‌ای که دولت به بحث روستاها و عشایر و بحث احیا جهاد سازندگی برای رفع مسائل و مشکلات روستایی دارد، این مسئله نیز حل شود.

قیمت لبنیات از هفته آینده ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: موضوعی که در حال حاضر بحث و دغدغه ما و سوال مردم است، بحث مربوط به تأمین مرغ، تخم مرغ و لبنیات است، از هفته آینده بر اساس تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر مخبر گرفته شد و بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت‌ها و فراوانی و دسترسی صادر کردند از شنبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با تخم مرغ هفته آینده شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌های دخیل در توزیع تخم مرغ و مرغ در حوزه شهرهایی که بر اساس بررسی‌های انجام شده با کمبود مواجه هستند، اقدام خواهد کرد و در مجموع، تلاش ما این است آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی وجود داشته باشد.

ساداتی نژاد گفت: مردم می‌دانند که تولید در حوزه کشاورزی و دامداری امری زمان‌دار است بنابراین هر تصمیمی که گرفته شود، زمان می‌برد تا به نتیجه برسد. در واقع بخشی از مشکلات امروز تولید به تصمیمات و برنامه‌ریزی های گذشته مرتبط است ولی در کل تلاش می‌شود از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا آرامش در بازار ایجاد شود.

وی با اشاره به بحث ۲ پایانه پسته و انار که از گذشته پیگیری ساخت آنها در استان مرکزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با توجه به مشکلاتی که در بحث واگذاری، مالکیت و تسهیلات دارند در کمیته‌ای ویژه بررسی می‌شود تا با رفع موانع و بهره برداری از آنها باغداران ساوه و زرندیه از مزایای این دو پایانه بهره مند شوند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *