اهم اخبار

قیمت مواد غذایی در اتریش سر به فلک کشید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اداره ملی آمار اتریش گزارش داد که قیمت مواد غذایی در این کشور به افزایش خود ادامه داده و به طور متوسط در ماه گذشته ۱۵.۷ درصد جهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، اداره ملی آمار اتریش گزارش داد که قیمت مواد غذایی در این کشور به افزایش خود ادامه داده و به طور متوسط در ماه گذشته ۱۵٫۷ درصد جهش داشته است.

بر اساس گزارش این اداره، مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیر الکلی در ماه دسامبر نسبت به ماه مشابه در سال قبل از آن ۱۶٫۱ درصد افزایش یافته است.

قیمت مواد غذایی در اتریش به ویژه برای شیر، پنیر و تخم مرغ شاهد جهش ۲۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن بود. گوشت نیز در ماه دسامبر به میزان قابل توجهی گران شد و قیمت آن نسبت به دسامبر ۲۰۲۱ ، ۱۸٫۱ درصد رشد کرد.

به گفته اداره ملی آمار اتریش، نان و غلات ۱۶٫۱ درصد و سبزیجات ۱۴٫۹ درصد افزایش قیمت داشته است. مصرف کنندگان مجبور شدند ۲۸٫۶ درصد بیشتر برای روغن ها و چربی ها بپردازند (از جمله کره، ۳۳٫۲ درصد). داده ها نشان می دهد که قیمت میوه ها نیز ۴٫۴ درصد رشد کرده است.

بنا بر این گزارش، شاخص مصرف در اتریش در دسامبر به ۱۱۶٫۱ واحد درصد رسید (این رقم با داده های پایه سال ۲۰۲۰ مقایسه می شود).

بر اساس این گزارش، به طور کلی، قیمت مصرف کننده در اتریش به طور متوسط ۸٫۶ درصد در سال گذشته میلادی افزایش یافت که بیش از سه برابر نرخ تورم در سال ۲۰۲۱ و بالاترین افزایش سالانه از سال ۱۹۷۵ محسوب می‌شود.

توبیاس توماسف مدیر کل اداره آمار اتریش در این گزارش گفت: پس از ثبت رقم ۱۰٫۶ درصد در ماه نوامبر ۲۰۲۲، تورم در دسامبر اندکی کاهش یافت ولی همچنان در سطح بالای ۱۰٫۲ درصد باقی ماند.

به گفته اداره آمار اتریش، قیمت گاز در این کشور در سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰٫۸ درصد افزایش یافت.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *