اهم اخبار

قیمت هر کیلو قارچ به ۷۵ هزارتومان رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: طبق اصلاح نظام یارانه در اقتصاد پیش بینی می‌شود که تولید قارچ تا پایان سال به ۱۸۰ هزارتن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ باغبانی گفت: بنابر آمار ۹۰ درصد واحد‌ها نیمه صنعتی هستند. با شروع فصل گرما و عدم دستگاه‌های خنک کننده میزان تولید کاهش یافته که همین امرمنجر به نوسان قیمت در بازار شده است.

به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو قارچ  سرمزرعه را ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان و خرده فروشی‌ها ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان است. با بهبود عرضه، قیمت طی یک ماه آینده به کاهش می رسد.

باغبانی از عرضه روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن قارچ در بازار خبر داد و گفت: با بهبود شرایط  تولید در فصل سرما پیش بینی می‌شود که تولید ماه آینده به ۵۵۰ تن در سطح کشور برسد.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی می‌گوید: با توجه به پروانه‌های بهره برداری تا پایان سال گذشته پیش بینی می‌شود که تولید به ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن برسد، اما بدلیل شوک اصلاح نظام یارانه به اقتصاد کشور پیش بینی می‌شود که تولید به ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزارتن برسد.

بنابر گفته باغبانی، بنابر آمار سال گذشته ۳ هزارتن قارچ صادر شد، امسال هم مشکلی از لحاظ صادرات نداریم؛ بنابراین مشکلات جنگ روسیه و اوکراین و عدم تعادل با کشور‌های اروپایی مزیت خوبی برای صادرکنندگان ایرانی است چرا که سالانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزارتن قارچ در روسیه مصرف می‌شود که با این وجود امکان افزایش ۲ برابری تولید وجود دارد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *