اهم اخبار

مازندران پیش رو در تولید گل و گیاه گلخانه ای در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید ۴۱۴ میلیونی گل و گیاه در ۱۰۰۰ هکتار در گلخانه ‎های استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدتقی شکوهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح گلخانه‌های فضای بسته استان را ۲۷۲ هکتار اعلام کرده و اظهار کرد: سطح گلخانه‌های مازندران در مجموع یک‎هزار و ۳ هکتار است که ۷۳۱ هکتار آن گلخانه‎های فضای باز است.

وی با بیان اینکه در مازندران ۱۰۲ هزار مترمربع گلخانه هیدروپونیک وجود دارد، گفت: ۴۱۴ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۸۷ گلدان، شاخه و اصله گل و گیاه زینتی در استان تولید می‌شود که یک‌هزار و ۵۷۴ بهره‌بردار در فضای گلخانه‌ای و ۲ هزار و ۷۵۷ بهره‌بردار در فضای باز فعالیت می‌کنند.

شکوهی با اشاره به اینکه امسال ۱۳۲ هکتار از فضای گلخانه ای استان به پرورش گل‌های آپارتمانی اختصاص یافت، تصریح کرد: در ۲۹۱ هکتار از گلخانه‌های استان، گل شاخه بریده پرورش داده شد که ۱۵۱ هکتار آن در فضای باز بوده است.

وی از پرورش درخت و درختچه زینتی در ۵۴۲ هکتار از فضای باز گلخانه ای استان خبر داد و افزود: گل های فصلی و نشایی در ۲۷ هکتار از فضای باز گلخانه ای مازندران پرورش داده شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ۱۱٫۵ هکتار از گلخانه های فضای باز استان به تولید پیاز و پیازچه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۰۲ گلدان گل و گیاه آپارتمانی در استان تولید شده است، خاطرنشان کرد: ۱۱۴ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۳۳۰ شاخه گل بریده در فضای گلخانه ای و ۱۴۱ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۶۱۰ شاخه گل بریده در فضای باز گلخانه‌ای استان تولید شد.

شکوهی با اشاره به تولید ۸۳ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۸۷ اصله درخت و درختچه در فضای باز گلخانه های استان، گفت: ۵۱ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۰۰ گل فصلی و نشایی در فضای باز گلخانه های مازندران تولید شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار پیاز و پیازچه در استان تولید شده است.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *