اهم اخبار

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در اردیبهشت ١۴٠١

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “روغن مایع” با ٢٢,٣ درصد و ” روغن نباتی جامد ” با ١٩.٠ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مرکز آمار ایران؛ در اردیبهشت ماه ١۴٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام “ماکارونی” با ۴٩,٠ درصد ،” رشته آش ” با ١۵.٨ درصد و ” برنج ایرانی درجه یک ” با ٧.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام “مرغ ماشینی” با ٧,۴ درصد ،”گوشت گاو یا گوساله” با ٢.٢ درصد و “کنسرو ماهی تن” و “گوشت گوسفند”  با ١.٣ درصد بیشترین بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “روغن مایع” با ٢٢,٣ درصد و ” روغن نباتی جامد ” با ١٩.٠ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” انار ” با ۶٢,٩ درصد،” لیموترش” با ١١.١ درصد می­باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” هندوانه ” با ١٢.٨- درصد می باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” عدس “و ” نخود ”  با ۵,۴ درصد، “کدوسبز” با ۴.۶ درصد و ” لوبیا قرمز ” با ٣.۵ درصد می­باشد. همچنین در این گروه ” گوجه فرنگی ” با ١۶.۶- درصد و ” خیار” با ٩.٢- درصد و “هویج فرنگی” با ٢.۶- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “شکر” با ١٠,٣ درصد و “قند ” با ٩.۴ درصد می‌­باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: مرکز آمار ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *