اهم اخبار

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور: سند اجرایی توسعه زنبورداری کشور در حال تدوین است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

غفاری گفت: در سند اجرایی توسعه زنبورداری اهداف و چشم انداز این صنعت در این سند ترسیم شده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی |(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فرهاد مشیر غفاری مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در مراسم امضای توافقنامه کاری مشترک توسعه کسب و کار و تجارت صنعت زنبورداری ایران در بازار‌های بین المللی اظهار کرد: اهداف و چشم انداز صنعت زنبورداری در این سند ترسیم شده است.

وی افزود: سند اجرایی توسعه زنبورداری کشور در حال تدوین است.

مشیر غفاری ادامه داد: با وجود پتانسیل‌های خوب در حوزه زنبورداری از جمله ۲۵۰ تعاونی، ۲۶ اتحادیه، یک اتحادیه سراسری، یک صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و انجمن علمی، توسعه این حرفه در بخش کشاورزی بر افزایش تولید و کیفیت محصولات با گردافشانی تاثیر گذار خواهد بود.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور افزود: محصولات اصلی زنبور عسل مانند ژل رویال، گرده گل، موم عسل و زهر زنبور عسل ارزش بالایی برای این حرفه و جمعیت ۸۵ هزار نفری زنبورداری کشور به همراه دارد.

وی ابراز امیدورای کرد که همکاری مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور توسعه صنعت زنبورداری ادامه پیدا کند.

اهداف توسعه زنبورداری در ایران با دستیابی به تکنولوژی های جدید شدنی است

در این مراسم، مدیر ارشد پروژه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد موسوم به یونیدو (UNIDO) بر نوآوری و خلاقیت به منظور پیشرفت صنعت زنبورداری در ایران تاکید کرد و گفت: صنعت زنبورداری در ایران نیاز دارد که به تکنولوزی‌های جدید متصل شود.

باکالی افزود: تکنولوژی‌های جدید از جمله Block Chain به ایجاد شفافیت در حوزه عسل و زنبورداری و دسترسی آسانتر به بازار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: از طریق این تکنولوژی، اطلاعات مربوط به تولید کننده، منطقه تولید شده و سایر اطلاعات در زنجیره ارزش برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عسل و فرآورده‌های آن قابل دسترسی است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: کارآفرینی بدون نوآوری امکان پذیر نیست و در سایه تکنولوژی‌های جدید می‌توان به اهداف توسعه صنعت زنبورداری در ایران دست یافت.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *