اهم اخبار

محموله جوی حشره زده به استاندارد اظهار نشده بود/ اجازه ترخیص نمی‌دهیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد تاکید کرد که این سازمان به هیچ وجه اجازه ترخیص محوله‌های جو که طعمه حشره و فاسد شده را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بر اساس اعلام گمرک حدود ۲۸۱۷ تن جو دامی که از انتهای سال ۱۳۹۹ وارد و در ابتدای سال ۱۴۰۰ به گمرک اظهار شده بود، به دلیل عدم تأمین ارز، در تیرماه سال جاری فاسد و طعمه حشره‌ها شده است.

در این رابطه مهدی علیپور، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد، گفت: این محموله هنوز به سازمان ملی استاندارد اظهار نشده که برای فرآیند ترخیص نظر بدهیم. اما اگر هم اظهار شود و کنترل کنیم به هیچ وجه اجازه ترخیص نخواهیم داد.

به گفته وی از کلیه فرآورده‌های وارداتی بعد از اظهار به سازمان ملی استاندارد، بازرسی و نمونه برداری می‌شود. بنابراین فقط در صورت مطابقت با استانداردهای ملی اجازه ترخیص کالا داده می‌شود و در صورتی که مغایر استاندارد باشد با واردات مخالفت خواهد شد.

گفتنی است که بر اساس اعلام گمرک، طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹  بیش از ده‌ها هزار تن کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، فاسد شده و هزاران تن کالاهای اساسی دیگر نیز متعلق به سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۵، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹  در بندر امام خمینی (ره) دچار فساد شده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: گمرک ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *