اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی: خسارت هزار میلیارد تومانی تولیدکنندگان قزل آلا در سیل اخیر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

آرش نبی زاده گفت: بنابر آخرین آمار، در سیل اخیر هزار میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های مزارع پرورش قزل آلا وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۵۸ هزار تومان و در عمده فروشی تهران ۶۳ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر آخرین‌ آمار در سیل اخیر ۳۳۰ مزرعه حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تن محصولش از بین رفت که براین اساس ۷۵۰ میلیارد تومان از نظر محصول و ۲۵۰ میلیارد تومان سازه و زیرساخت خسارت دید.

نبی زاده می گوید: با توجه به خشکسالی و شرایط بازار پیش بینی می شد که امسال مجموع تولید به ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن برسد که در سیل اخیر ۸ تا ۱۰ درصد تولید از بین رفت.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: بنابر آمار از مجموع ۳۳۰ مزرعه حداکثر ۱۰ مزرعه بیمه است، اما به سبب آسیب سنگین به مزارع بزرگ باید حمایت از تولیدکنندگان صورت گیرد، در غیر این صورت به تولید و بازار ماهی آسیب جدی وارد می شود.

بنابرآمار سال گذشته ۱۵۰ هزار تن قزل آلا تولید شد که با توجه به آنکه تلفات ناشی از گل آلودگی مزارع به مرور اتفاق می افتد، برآورد می شود که میزان تلفات به ۱۰ درصد برسد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *