اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخمگذار مطرح کرد: ۳۰۰ تن مازاد تولید تخم مرغ

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخمگذار با بیان اینکه حدود ۳۰۰ تن مازاد تولید تخم مرغ داریم، گفت: روزانه حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تن تا ۲ هزار و ۷۰۰ تن تولید تخم‌مرغ داریم و پیش‌بینی ما برای سال آینده این است که بیش از یک میلیون تن تولید تخم مرغ داشته باشیم.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، رضا ترکاشوند در مراسم گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ با بیان مازاد ۳۰۰ تنی تولید تخم‌مرغ، افزود: این مازاد تولید تخم‌مرغ بر قیمت و تولید آن تاثیر می‌گذارد که برای رفع این مشکل باید مجدد بازارهای صادراتی را بدست بیاوریم.

وی ادامه داد: با کمک وزارت کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام، بخشی از مازاد تخم‌مرغ با قیمتی بالاتر از قیمت بازار خریداری شد تا از زیان وارد شده به تولیدکنندگان کاسته شود.

ترکاشوند با بیان اینکه از اول سال ۹۸ تاکنون حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن صادرات داشته‌ایم، ادامه داد: در حالیکه کشورهای همسایه برای صادرات برنامه‌ریزی دارند، ما برنامه‌ و سیاست‌های حمایتی‌ای برای صادرات تخم مرغ نداریم.

وی افزود: قیمت تخم مرغ از اسفندماه سال گذشته تاکنون به طور متوسط ۲۰۰۰ تومان پایین‌تر از نرخ مصوب (کیلویی ۷۷۴۰ تومان) عرضه می‌شود و در حال حاضر قیمت تخم مرغ در هر کیلوگرم حدود ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است.

 مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخمگذار با بیان اینکه برای جلوگیری از ضرر مرغداران، باید سرانه مصرف تخم‌مرغ که حدود ۱۲ کیلوگرم برای هر فرد در سال است افزایش پیدا کند، گفت: در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، بالای ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم مصرف تخم‌مرغ در سال دارند.

ترکاشوند در پایان با اشاره به رتبه نهم کشور در تولید تخم مرغ، افزود: رتبه ما در مصرف سرانه تخم‌مرغ در جهان پایین است و اگر به سرانه مصرف ۱۵.۵ تا ۱۶ کیلوگرم برسیم، تهدید ۱۰ درصدی مازاد تولید از بین خواهد رفت.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *