اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران:عرضه دولتی هم مرغ را ارزان نکرد/ دلالان دست دارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

درحالی که گوشت مرغ منجمد دولتی با هدف تنظیم بازار طی دو هفته‌ اخیر عرضه شده نتوانسته قیمت گوشت مرغ را کاهش دهد و همچنان نرخ این محصول پروتئینی پر مصرف بالاست که به گفته مرغداران، دلالی عده‌ای سودجو در بازار باعث گرانی این محصول شده وگرنه هیچ کمبودی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، طی ماه اخیر قیمت گوشت مرغ در بازار به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسید و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفت گوشت منجمد ذخیره سازی انبارهای خود را برای متعادل کردن قیمت روانه بازار کند اما نه تنها قیمت این محصول کاهش نیافت بلکه همچنان بازار شاهد قیمت‌های غیر منطقی کیلویی ۸۰۰۰ و ۹۰۰۰ تومان است.

محمد علی کمالی سروستانی، مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی در این باره به ایسنا گفت: هم اکنون هیچ گونه کمبودی در بازار گوشت مرغ وجود ندارد و در شرایطی که ظرفیت تولید سه میلیون تنی گوشت مرغ در کشور وجود دارد سالانه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید صورت می گیرد که بیشتر از نیاز و مصرف داخلی است.

وی افزود: گرچه به دلیل گرمای تابستان تراکم جوجه ریزی در سالن های پرورش گوشت مرغ کاهش پیدا کرده است و مرغداران برای فرار از تلفات بیشتر محصول خود را سریع‌تر روانه بازار می کنند اما آمار تولید و بازار این محصول پر مصرف نشان می دهد که هیچ کمبودی در تولید گوشت مرغ وجود ندارد و دلالی در بازار محصول عامل گرانی آن است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی ادامه داد: درحال حاضر مرغ زنده به صورت نقدی کیلویی ۵۰۰۰ تومان در مرغداری فروخته می شود که این مبلغ هزینه تمام شده تولید این محصول با حداقل سود ممکن است و اگر گوشت مرغ در بازار کیلویی ۸۰۰۰ تومان یا بیشتر عرضه می شود این قیمت به هیچ وجه مدنظر تولیدکنندگان و مرغداران نیست.

او با بیان اینکه عرضه گوشت مرغ منجمد دولتی تا به تعادل رسیدن بازار این محصول باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی ادامه پیدا کند، گفت: برخی از واسطه ها از مرحله پس از تولید و کشتارگاه تا بازار مصرف و خرده فروشی با هدف سودجویی بیشتر اقدام به دلالی در بازار می کنند که همین عامل باعث گرانی گوشت مرغ شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *