اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی: تولید مرغ گرم اسفند به ۲۶۰ هزار تن می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی ابراهیمی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید مرغ در اسفند به ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به جوجه ریزی ماه‌های اخیر برای ایام ماه رمضان و نوروز نه تنها کمبود نداریم، بلکه بواسطه مازاد تولید بخشی از مرغ تولیدی باید از سطح بازار جمع آوری شود تا تولیدکننده متحمل زیان نشود.

به گفته او، بنابر جوجه ریزی ماه‌های اخیر تا اردیبهشت ماه مازاد تولید مرغ خواهیم داشت که همین امر موجب شده تا مرغ کمتر از قیمت تمام شده در بازار عرضه شود.

ابراهیمی قیمت تمام شده هر کیلو مرغ را بالای ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو مرغ در سطح بازار ۵۴ تا ۵۸ هزار تومان است که برای جلوگیری از زیان مرغداران، جمع آوری مرغ مازاد با قیمت منطقی امری ضروری است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که جوجه ریزی به ۱۴۰ میلیون قطعه برسد که همین میزان به واسطه خرید مرغ خانوار مازاد بر نیاز کشور است، لذا ورود به موقع و موثر پشتیبانی امور دام می‌تواند از زیان مرغداران بکاهد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید مرغ اسفند با جوجه ریزی ۱۴۰ میلیون قطعه به ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تن برسد.

ابراهیمی گفت: با توجه به حجم تولید انتظار ما بر آن است که روزانه هزار تن مرغ مازاد از سطح بازار به منظور تامین ذخایر استراتژیک و بخشی هم صادرات جمع آوری شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *