اهم اخبار

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران: سطح زیرکشت گندم به ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیقلی ایمانی گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای سال زراعی مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم به ۴ میلیون و ۹۵۰ هزارهکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون ۴ میلیون و ۹۵۰ هزارهکتار گندم کشت شده که یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مربوط به گندم آبی و ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار مربوط به گندم دیم است.

به گفته او، از مجموع سطح زیرکشت گندم ۲ میلیون هکتار سبز داریم که عددی قابل قبول است.

ایمانی با بیان اینکه کشت گندم تا اواخر آذر و در برخی مناطق تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح زیرکشت گندم به ۶ میلیون هکتار برسد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه توزیع کود در حال انجام است، گفت: براساس اعلام موسسه تحقیقات آب و خاک سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن کود باید در اختیار گندمکاران قرار گیرد، درحالیکه این میزان از ۳ میلیون تن فراتر نرفته است. اما وزارت جهاد همین میزان را در بین کشاورزان توزیع می‌کند.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که با تامین به موقع کود، سموم و آفت‌کش و عدم خسارت ناشی از عوامل طبیعی و خشکسالی پیش‌بینی می‌شود که خودکفایی در سال آینده محقق شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *