اهم اخبار

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران: ضرورت پرداخت دیرکرد مطالبات گندمکاران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیقلی ایمانی گفت: علی رغم وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور، این امر هنوز محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی گفت: براساس قانون خرید تضمینی، دولت ۲۴ ساعت پس از تحویل محصول باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که در قانون بودجه سنواتی تکلیف تامین منابع مشخص شده است، حال با وجود آنکه برخی مطالبات به ۶ ماه قبل بازمی گردد، دولت باید جریمه دیرکرد به کشاورزان بپردازد.

به گفته او، علی رغم وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور، اما  کشاورزان کماکان ۴۵ همت طلب دارند که با وجود آغاز سال زراعی این امر تولیدکنندگان را دچار چالش کرده است.

ایمانی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته برخی گندمکاران مابه التفاوت نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان را طلب دارند و برخی دیگر از کشاورزان بخشی از وجه گندم مربوط به نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را طلب دارند که هرچه سریع‌تر باید پرداخت شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران و همچنین تاخیر در اعلام رسمی قیمت خرید تضمینی از نظر فنی و کارشناسی و علمی منجر به کاهش کشت و بی اعتمادی کشاورزان به دولت می‌شود.

او گفت: با وجود آغاز سال زراعی جدید، کشاورزان در خرید و تامین نهاده‌های کشاورزی و ماشین آلات دچار چالش هستند چراکه به سبب بدهی کشاورزان به بانک ها، امکان دریافت مجدد تسهیلات را ندارند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *