اهم اخبار

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران: هوشمندسازی نان راه حلی مناسب برای کاهش مصرف گندم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیقلی ایمانی گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان، مصرف سالانه گندم مورد نیاز واحدهای خبازی، صنف و صنعت حداقل یک میلیون تن کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی گفت: پتانسیل خودکفایی گندم از طریق افزایش عملکرد کشت آبی است به طوری‌که از محل ۲ میلیون هکتار گندم آبی، امکان تولید ۱۲ میلیون گندم وجود دارد.

به گفته او، با توجه به آن که کشت گندم دیم تابع شرایط اقلیمی و بارش است، سالانه از محل ۴ میلیون هکتار سطح زیرکشت امکان تولید حداقل ۵ تا ۶ میلیون تن گندم وجود دارد که براین اساس نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه پتانسیل صادرات وجود دارد.

ایمانی با بیان اینکه سالانه ۱۲ میلیون تن گندم مورد نیاز صنف و صنعت و واحدهای خبازی است، افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان برآورد می شود که مصرف سالانه گندم یک میلیون تن کاهش یابد که این امر در تحقق خودکفایی بی تاثیر نیست.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی گندم در کشور وجود دارد، گفت: امسال در بحث تامین گندم واحدهای خبازی به خودکفایی رسیدیم و در خصوص خودکفایی مصرف صنف و صنعت هم باید ملزومات مورد نیاز فراهم شود به طوریکه هماهنگی بین دستگاهی میان وزارت جهاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه قرار بگیرد.

او گفت: وزارت جهاد دستگاه فنی است، از این رو باید ملزومات و تدارکات مورد نیاز در خصوص کود، بذر، سم  تامین و توسعه مکانیزاسیون در دستور کار قرار بگیرد تا پایداری تولید و خودکفایی محقق شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *