اهم اخبار

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی: مطالبات کارخانجات تولید رب گوجه‌فرنگی پرداخت شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: مطالبات کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی در چارچوب خریدهای حمایتی و توافقی توسط این سازمان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، « حسین شیرزاد» افزود: تاکنون بالغ بر  ۱۹۵ میلیارد و  ۵۴۸ میلیون ریال (  ۱۹۵۵۴۸ میلیون ریال) بابت کارمزد کارخانجات فرآوری رب گوجه فرنگی پرداخت و مابقی مطالبات در روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در اجرای تصمیم های تنظیم بازار کشور و ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی تابستانه مازاد بر نیاز کشاورزان جهت مصارف صنف و صنعت، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در استان‌های تولیدکننده عمده گوجه فرنگی در سطح کشور، مبادرت به خرید حمایتی این محصول با هدف جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان ناشی از افت فاحش قیمت در بازار کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درخصوص قیمت و حجم محصول خریداری شده توسط سازمان و شبکه تحت پوشش آن تصریح کرد: در مجموع بالغ بر ۳۳۵ هزار تن گوجه فرنگی به صورت حمایتی و ۱۲۶ هزار تن به صورت توافقی از گوجه کاران به نرخ هر کیلوگرم یک هزارو ۱۰۰ تومان و در مقطعی که قیمت بازار این محصول به ۳۵۰ تومان کاهش یافته بود، در ۱۳ استان کشور خریداری و تاکنون بالغ بر ۱۸۶۲ میلیارد ریال مطالبات کشاورزان توسط بانک کشاورزی به حساب تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی واریز شده و مابقی طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

شیرزاد با اشاره به اینکه محصول مذکور از طریق عقد قرارداد با کارخانجات فرآوری به رب گوجه فرنگی با کیفیت و استاندارد ممتاز تبدیل شده است افزود: تاکنون بالغ بر ۱۹۵ میلیارد و  ۵۴۸ میلیون ریال (۱۹۵۵۴۸ میلیون ریال) بابت کارمزد کارخانجات صنایع تبدیلی پرداخت و مابقی مطالبات کارخانجات در حال پرداخت است.

وی اظهارداشت: ضمن آنکه رب حاصله نیز از طریق عرضه در بورس کالا و توزیع توسط شبکه تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور در دسترس مصرف کنندگان و متقاضیان قرار خواهد گرفت.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *