اهم اخبار

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی: پتروشیمی ها از عرضه کود اوره با نرخ مصوب خودداری می‌کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره از ابتدای تیرماه سالجاری از تحویل و عرضه کود اوره با قیمت‌ های مصوب به بخش کشاورزی خودداری می کنند که همین امر موجب مشکلاتی در تامین کود بخش کشاورزی خواهد شد.

 

 

«حمید رسولی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بر اساس اعلام پتروشیمی‌ها کود اوره طبق قیمت‌های بورس کالا به بخش کشاورزی تحویل می‌شود که اجرایی شدن این موضوع منجر به افزایش سه برابری قیمت فروش کود اوره تحویلی به کشاورزان خواهد شد.

وی اظهار داشت: موضوع لزوم تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی در جلسه ۱۰ تیرماه سال ۹۸ کمیسیون اقتصادی دولت و همچنین در جلسه هیأت دولت ۱۲ تیرماه ۹۸ مورد تأکید قرار گرفت که شرکت‌های پتروشیمی نسبت به این موارد تمکین نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری و افزایش معنادار تقاضا برای کودهای کشاورزی به ویژه کود اوره، عدم تحویل این نهاده استراتژیک، تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان زحمتکش را به ویژه در مناطق سیلزده با مشکل جدی مواجه کرده است که می‌بایست هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی شده و با قید فوریت فرایند تأمین و تحویل کود اوره به بخش کشاورزی با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی از سر گرفته شود.

پیش از این پتروشیمی‌ها هر کیلوگرم کود اوره را با قیمت مصوب ۸ هزار و ۳۹۳ ریال به وزارت جهاد کشاورزی تحویل می‌دادند که قیمت یک کیسه ۵۰ کیلویی آن برای کشاورزان ۴۱ هزار و ۹۶۵ تومان تمام می‌شد.

اما طبق اعلام اخیر پتروشیمی‌ها برای تحویل کود اوره با نرخ بورسی قیمت هر کیلوگرم ۱۶ هزار و ۹۹۰ ریال باید توسط وزارت جهاد کشاورزی خریداری شود که نرخ تمام شده آن برای کشاورزان بیش از سه برابر افزایش قیمت خواهد داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *