اهم اخبار

مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی سمیه: بدون در نظر گرفتن منافع کل زنجیره تامین کار، طرح درج قیمت تولید بر بسته بندی کالاها محکوم به شکست است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس مجید کلانتری داریان بر این اعتقاد است علی رغم منفعت تولیدکننده از درج قیمت تولید بر روی بسته بندی کالاها، سایر عوامل زنجیره تامین از این طرح منفعت نخواهند برد.

مجید کلانتری داریان در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی“اگروفودنیوز”، در خصوص درج  قیمت تولید برروی بسته بندی کالاها گفت : شرکت سمیه یک واحد تولیدی است و قطعا این طرح به نفع تولید کننده است ولی باید این موضوع را در نظر گرفت که بدون در نظر گرفتن منافع کل زنجیره تامین کار به خوبی انجام نخواهد پذیرفت.

این تولید کننده کشور افزود: در حال حاضر یک شرکت پخش سراسری با راندمان و بهره وری بالا حدود ۱۴ درصد هزینه دارد سود آن چند درصد باید باشد؟ که اگر مثلا ۲ درصد  باشد پس کل حاشیه باید ۱۶ درصد باشد. آیا همه پخش های کشور سراسری و کارآمد هستند ؟ برای کسب و کار آنها چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

کلانتری ادامه داد:  در مورد خرده فروشی ها  نیز که حدود  200.000 فروشگاه فعال در کشور موجود می باشند و هر کدام حداقل ۲ خانوار را پوشش می دهند با حاشیه ۱۲ درصد قابل گردش می باشد ؟ به این ها هزینه های اجاره ، کارگر ، قبوض و خرابی و دزد بری کالاها را اضافه کنید!  بطور مثال اگر فروشگاهی در ماه ۵۰۰ میلیون تومان بفروشد ۱۲ درصد آن ۶۰ میلیون تومان می شود آیا با این عدد هزینه های ماهانه را پوشش می دهد ؟

مدیرعامل فرآورده های غذایی سمیه در پایان گفت : لذا با توجه به تمامی جوانب پیش بینی می گردد بدون توجه به کل زنجیره تامین ، این طرح شکست خواهد خورد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *