اهم اخبار

مدیرعامل گروه زعفران مصطفوی: به زعفران نگاه نوگرایانه داشته باشیم+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سید احسان مصطفوی معتقد است با توجه به پیدایش هوش مصنوعی در کسب و کارها باید نگاه نوگرایانه به محصول زعفران داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر سید احسان مصطفوی مدیرعامل گروه زعفران مصطفوی در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین المللی ایران اگروفود در خصوص فعالیت این مجموعه گفت: یک مجموعه خانوادگی متشکل از چهار برادر که زیر سایه پدر از سال ۱۳۷۵ شروع به کار کردیم و باعث خرسندی است که با این حرفه شوق و نشاط را به مردم هدیه داده ایم.

مصطفوی عنوان کرد: کیفیت نمایشگاه ایران اگروفود در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته، زیرا یکی از ملاک‌ها عقد قراردادهای ملی و بین‌المللی است که در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است.

وی بیان کرد: زمانی زیره، ابریشم، فرش، پسته، خاویار، محصولات انحصاری ایران بود ولی اکنون این محصولات به نام زیره ترکیه، پسته آمریکا، فیروزه افغانستان و فرش هند شناخته می‌شود. حال در تلاشیم تا زعفران به نام ایران باقی بماند.

مصطفوی در ادامه گفت: سازمانی به نام اوسک طراحی و در سال ۱۳۹۹ توسط آقای رئیس جمهور افتتاح شد، دو سال پیش نیز در یونسکو ثبت گردید و در حال حاضر حدود ۱۲هزار کشاورز، عده ای از دانشگاهیان و پژوهشگران عضو این مجموعه هستند و در تلاشیم در گام بعدی صادرکنندگان و فروشندگان حوزه زعفران نیز به این مجموعه اضافه شوند تا با همگرایی عزت زعفران را همچنان حفظ کنیم.

این فعال صنعت زعفران چالش‌های این صنعت را به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم نمود و گفت: عدم همگرایی فعالین زنجیره و عدم ارتباط تولیدکننده با صادرکننده از چالش‌های داخلی و وجود تحریم‌ها و عدم شناخت کشورهای از زعفران از چالش‌های خارجی است.

مصطفوی ضمن نامناسب خواندن قیمت‌گذاری دستوری بیان کرد: اگر از قیمت تمام شده زعفران کشاورز که در ۸ سال متوالی متفاوت است آگاه باشیم و با توجه به منافع کشاورز، واسطه‌گر، مصرف کننده و منافع صادر کننده در این زنجیره به راحتی قیمت تمام شده مشخص می‌گردد و عرضه و تقاضا مشخص کننده قیمت محصول نهایی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیدایش هوش مصنوعی در کسب و کارها باید نگاه نوگرایانه به محصول زعفران داشت.
پیشنهاد می‌شود یکی از شعارهای سال جوان باوری و جوان یاوری باشد تا تفکرات و کارهای جدید به کسب و کارها ورود کند و در واقع پیشکسوتان در قلم و جوانان در قدم در کنار یکدیگر طی مسیر کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *