اهم اخبار

مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر همدان : نیازمند تقویت فرهنگ صادرات هستیم

۲ دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]مدیرعامل شرکت سحر معتقد است ارزآوری برای تمام کشورها منجر به عمران و آبادی می شود، اما نباید آن را صرفا متکی به صادرات نفت ببینیم.[/heading]

گزارش اگرو فودنیوز به نقل از روابط عمومی اتاق همدان، مسعود توتونچیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که شامگاه یکشنبه ۲۹ آذر ۹۴ در هتل باباطاهر همدان برگزار شد اظهار کرد “با اعتقاد بر اینکه صادرات ضامن بقای تولید است و باعث ایجاد اشتغال می شود، به خصوص در واحد های صنایع تبدیلی، کشور ما در بخش کشاورزی دارای پتانسیل های ویژه ای است و می توانیم با رشد و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی این امکان را به وجود آوریم که هم کشاورزی حفظ شود و هم اشتغال ایجاد شود.”

توتونچیان که در جمع ۱۴ صادرکننده نمونه استان در سال جاری است در ادامه افزود “با ورود به بازار صادرات، ارز آوری برای کشور محقق شده و با جذب ارز، زیرساخت های توسعه کشور فراهم می گردد.”

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان با بیان اینکه  “سالانه بالغ بر یکصد هزار تن محصولات کشاورزی از استان های همدان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، کردستان ، لرستان، آذربایجان شرقی و غربی و…. در محل کارخانه جذب، فرآوری و  تبدیل به ۶۰ نوع محصول غذایی می شود” تصریح کرد “در حال حاضر هم چهار زیر مجموعه این شرکت مشغول به فعالیت هستند که عبارتند از “الوند یاران سحر، شکوفه سحر، شبنم سحر الوند و نیوشه که بالغ بر۸۰۰ نفر نیروی دائم و ثابت در اختیار دارند.”

عضو هیات نمایندگان اتاق همدان با یادآوری اینکه “طی ده سال گذشته هر سال به عنوان واحد نمونه صادراتی در استان همدان معرفی شده ایم ضمن اینکه در سال ۸۹ هم به عنوان واحد نمونه برتر ملی  انتخاب و معرفی شدیم” تقدیر از صادرکنندگان برتر در روز ملی صادرات را مشوق خوبی برای قدردانی و حمایت واقعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان دانست و خاطرنشان ساخت “ما باید برای صادرکنندگان احترام قائل شویم و موانع فعالیت آنها را رفع نماییم.”

توتونچیان با اشاره به اینکه “فضای عمومی جامعه و محیط بین الملل نسبت به ایران بهبود پیدا کرده که از دستاوردهای بسیار مهم دولت یازدهم محسوب می شود اما هنوز تغییری در شرایط کاری از نظر رفع تحریم ها حاصل نشدهاست که البته ایجاد چنین تغییراتی که باعث تحول کاری ما و سایر تولیدکنندگان شود زمان بیشتری نیاز دارد.”

این صادرکننده نمونه استان “فضای عمومی جامعه را فضای حمایت از صادرات ندانست” و اظهار داشت “تا زمانی که صادرات به عنوان امری مقدس شناخته نشود نمی توانیم در این زمینه به توفیق خاصی دست پیدا کنیم. از طرف دیگر، موضوعی که تحت عنوان طبقه بندی فعالان صادراتی از چند سال گذشته در اتاق بازرگانی هم مطرح شده، هیچ وقت عملی نشده و این موضوع مهمی است که حتما باید اجرایی شود.”

سحر صادرکننده نمونه۱

 

او تصریح کرد “زمانی این رتبه بندی ها ارزشمند خواهد بود که تولید کننده با ارائه کارت رتبه بندی به سیستم بانکی، بدون تعلل منابع مورد نیاز خود را از بانک ها با نرخ سود منطقی دریافت کند. یا با ارائه این کارت به دوایر دولتی و مراجع ذی ربط راحت تر موفق به حل و فصل موانعی شود که در برابر تولید و صادرات محصول او قرار گرفته است. بنابراین باید فرهنگ توسعه صادرات را نهادینه کنیم.”

توتونچیان در پایان گفت “باید ترتیبی اتخاذ شود که با تدوین قوانین مورد نیاز، دولت در هر شرایطی ملزم به حمایت از صادرات و تولیدکنندگان باشد. همچنین توسعه صادرات محقق نمی شود مگر اینکه این فرهنگ در آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نمازهای جمعه جماعت، صدا و سیما، مطبوعات و رسانه ها به طور جدی و مستمر تقویت شود که ما در برخی از کشورهای همجوار شاهد این اتفاق مهم هستیم.”

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

2 نظر برای این مطلب

  1. ضمن تبریک این دستاورد بسیار مهم. توفیق روز افزون و تکرار کسب افتخارات بیشتر و بالاتر را برای مجموعه عزیز و دوست داشتنی سحر همدان آرزومندم. یاسر حردان

  2. ضمن تبریک این دستاورد بسیار مهم. توفیق روز افزون و تکرار کسب افتخارات بیشتر و بالاتر را برای مجموعه عزیز و دوست داشتنی سحر همدان آرزومندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *