اهم اخبار

مدیرعامل گروه صنایع غذایی نامی نو خواستار شد: تفکیک دو نمایشگاه مواد غذایی با ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس امیررضا ثابت پی گفت: جدا کردن دو نمایشگاه محصولات غذایی با نمایشگاه ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع غذایی به سود تولیدکنندگان و سازندگان هر دو گروه کالایی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”، مدیرعامل گروه صنایع غذایی نامی نو با انتقاد از تجمیع دو نمایشگاه مواد غذایی و ماشین آلات و صنایع وابسته و برگزاری آن در یک رویداد مشترک گفت: اصل برگزاری نمایشگاه تجارت و مبادله و خرید کالا می‌باشد که متاسفانه در کشورمان زمانی که شرکت‌های صنایع غذایی خود درگیر نمایشگاه هستند در سالن دیگر شرکت‌های ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع غذایی به ارائه و نمایش جدیدترین دستاوردهای خود می‌پردازند که این موضوع و همزمانی دو رویداد باعث می شود، مدیران شرکت ها  که از مشتریان بالقوه گروه دوم هستند از بازدید نمایشگاه ماشین آلات محروم شوند و نتوانند نیازهای مربوط به کارخانجات خود را از دل نمایشگاه مذکور مهیا کنند.

ثابت پی افزود: بارها اتفاق افتاده که برای خرید ملزومات و تجهیزات به نمایشگاه‌های خارجی و شرکت‌های سازنده در تماس بودیم و بعدا متوجه شدیم که این شرکت خارجی همزمان با شرکت ما در سالن دیگری در نمایشگاه صنایع غذایی حضور داشته است.

این تولید کننده و کارآفرین برجسته صنایع غذایی کشور ادامه داد: عدم برگزاری این دو رویداد باعث بازدید بیشتر و تخصصی‌تر از نمایشگاه ماشین‌آلات خواهد شد و همچنین موجب پویایی و رونق بیشتر این صنعت در کشور می‌شود  چرا که بسیاری از تولیدکنندگان از نوآوری و تجهیزات جدید ساخت کشور بی خبر هستند و بارها پیش آمده محصولات مشابه خارجی با قیمت بالاتر و با کیفیت تقریبا یکسان را به کشور وارد کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشور گفت: با برگزاری مجزای این دو نمایشگاه قطعا ارتباط تولیدکنندگان مواد غذایی و سازندگان ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع غذایی بیشتر و موثرتر خواهد بود و کمک شایانی در تجارت داخلی این صنعت و جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود.

مدیرعامل گروه صنایع غذایی نامی نو در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه از جمله آرد، مرغ، روغن و… گفت: این افزایش قیمت، تاثیر مستقیم بر روی کالاهای نهایی مواد غذایی خواهد داشت، در نتیجه باعث کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم درآمدها با افزایش قیمت محصولات مختلف متناسب باشد، متاسفانه در کشورمان درآمد کارگرها و اقشار متوسط به ریال است و اقلامی که باید تهیه کنند به دلار است که این موضوع تنها مختص به صنعت غذا نیست و همه صنایع از جمله مسکن، خودرو و.. را شامل می‌شود.

ثابت پی در پایان ضمن اظهار امیدواری به آینده گفت: ان شالله شرایط به نحوی رقم بخورد که مردم از شرایط بهتری برخوردار شوند.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *