اهم اخبار

مدیرعامل گروه صنایع غذایی نامی نو در گفتگو با اگروفودنیوز :بخش خصوصی کشور بدون هیچ حمایتی از دولت با تحریم ها مبارزه کردند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس امیررضا ثابت پی گفت بخش خصوصی کشور در تامین مواد اولیه، ماشین آلات و مبادلات بانکی با خارج از کشور به تنهایی مقابل تحریم ها ایستاد

مدیرعامل گروه صنایع غذایی نامی نو در پاسخ به سئوال خبرنگار اگروفودنیوز مبنی بر اینکه “کارآفرینان تا چه حد در شرایط سخت تحریمی کشور توانسته‌اند به اهداف مختلف کشور از جمله اقتصاد مقاومتی و رونق تولید کمک کنند؟” گفت : تولیدکنندگان و کارآفرینان کشورمان  تمامی این کارها را  که  در سئوال عنوان کردید انجام داده اند ، وی افزود: این قشر در شرایط سخت به تنهایی با همه تحریم ها جنگیدند و خودشان به سختی مواد اولیه مورد نیاز را تامین و وارد کردند . وی ادامه داد : انچه مواد اولیه،ماشین آلات یا مواردی که نیاز به وارداتش بوده،به تلاش خودشان انجام شده،پولش به دشواری واریز شده و در این راه هیچگونه حمایتی از بخش های دولتی صورت نگرفته است .

ثابت پی افزود: در بخش های تحریمی نه تنها دولت هیچ کاری نتوانست انجام دهد، بلکه تمام دور زدن تحریم ها   توسط بخش خصوصی به روش ها و طرق مختلف انجام شده است.اوضاع بد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، تحریم ها،کرونا همه دست به دست هم داده که این اندک صنعتی که در کشور در حال کار کردن است از بین برود ولیکن با تلاش و همت و غیرت این افراد قسمت چرخه ی اقتصادی کشور که می تواند کار کند ، حفظ کند.

این کارآفرین برجسته کشور ادامه داد: بنده خودم ذره ای از این دریای کارآفرینی هستم، می دانم که مشکلات و سختیها زیاد است و چقدر سخت بود و سخت است و امیدوارم که در سال ۱۴۰۰ این موانع برداشته شود که تولید بتواند با آرامش بیشتری در راستای اقتصادی کشور همت کند .

رئیس هیئت مدیره فدراسیون صنایع غذایی کشور در پاسخ به این سئوال که “در این زمینه ارگان های دولتی در این مسیر چه حمایتی از تولیدکنندگان داشته اند؟ ” گفت: در زمینه حمایت ارگان های دولتی، هیچ حمایتی صورت نگرفته ، همچین موضوعی را نشینده ایم و نه دیده ایم که کسی از کسی حمایت کند. اگر هم چنین موضوعی بوده در گفتار بوده و در عمل چیزی ندیدیم . ما دستورهایی  از چند وزیر و معاون وزیر داشتیم که در لایه های پایین  وزارتخانه به جایی نرسیده است  یعنی  ارگان های دولتی عملا در حد  زبان کمک کرده اند ولی در بعد عمل تقریبا نه بلکه تحقیقا صفر بوده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *