اهم اخبار

مدیرعامل گروه عازم در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: حضور در رویداد GrainCom ژنو با هدف تقویت مدیریت زنجیره تامین

بدون دیدگاه

عماد نقوی می‌گوید: ارتباط با تامین کنندگان جدید و ایجاد پیوندهای تجاری قوی‌تر در سطح جهانی از برنامه‌های گروه عازم است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، عماد نقوی مدیرعامل گروه عازم در خصوص حضور این هلدینگ در رویداد GrainCom گفت: این رویداد یکی از معتبرترین گردهمایی‌های جهانی در صنعت غلات است که فرصت ارزشمندی برای تبادل اطلاعات، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری‌ها و ایجاد ارتباطات تجاری بین‌المللی فراهم می‌کند. حضور گروه عازم در این رویداد نشان‌دهنده تعهد این مجموعه به پیشرفت و توسعه پایدار در صنعت غلات است.

نقوی با بیان اینکه گروه عازم یک شرکت پیشرو در زمینه تولید محصولات صنعت پالایشگاهی غلات و روغن‌های خوراکی گیاهی در ایران است، بیان کرد: این مجموعه با نام‌های شهدینه آران، گلشهد و گلدینه فعالیت دارد و در حال حاضر، سالانه ۱،۲۰۰،۰۰۰ تن ذرت و ۵۰۰،۰۰۰ تن گندم در صنعت پالایشگاهی ایران مصرف می‌شود که گروه عازم بخشی از این زنجیره تولید است.

وی افزود: شرکت‌های این گروه روزانه بیش از ۵۰۰ تن ذرت و آرد گندم را فرآوری و تبدیل به محصولاتی چون گلوتن، نشاسته، گلوکز، مالتودکسترین، دکستروز، خوراک دام و انواع روغن‌های خوراکی می‌کنند که در صنایع مختلف کشور به عنوان مواد اولیه مصرف می‌شوند. گروه عازم تنها مجموعه در ایران است که هم پالایشگاه ذرت و هم پالایشگاه گندم را اداره می‌کند.

عضو انجمن تولیدکنندگان پالایشگاهی غلات‌ (های فروکتوز) اظهار کرد: در سال‌های اخیر با شعار “کیفیت بالاتر از استاندارد” و با تمرکز بر استانداردهای بالای کیفی و پایبندی به قوانین و مقررات، توانسته‌ایم محصولاتی با کیفیتی فراتر از انتظارات ارائه دهیم. هدف ما این است که با توسعه مرکز تحقیق و توسعه و بازاریابی، نیازهای مشتریان را به دقت شناسایی و به سمت ارائه راه‌حل‌ محوری برای صنایع مختلف حرکت کنیم.

نقوی با بیان اینکه با توجه به رشد صنایع غذایی در کشور، نیاز به منابع با کیفیت ثابت و قابل اعتماد برای تامین مواد اولیه بیش از پیش احساس می‌شود، عنوان کرد: این موضوع تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصولات نهایی دارد. بنابراین ما تلاش کرده‌ایم با رویکردهای پایدار در زنجیره تامین به این نیاز کشور پاسخ دهیم. همچنین اطمینان داریم که عملیات ما در طول زنجیره ارزش کاری در برابر نوسانات بازار و عوامل ژئوپلیتیکی پایدار و مقاوم است، بنابراین مشتریان ما همواره سفارشات خود را به موقع و با کیفیت مورد نظر، دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل گروه عازم گفت: حضور این مجموعه در رویداد GrainCom 2024 ، با هدف تقویت مدیریت زنجیره تامین همراه است و ما به دنبال ارتباط با تامین کنندگان جدید و ایجاد پیوندهای تجاری قوی‌تر در سطح جهانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنجیره تامین غلات در ایران با چالش‌هایی چون شوک‌های ژئوپلیتیکی، نوسانات محیطی و تحریم‌ها مواجه است، به همین دلیل، تقویت و انعطاف پذیری در زنجیره تامین بسیار مهم و حیاتی است.

نقوی بیان کرد: در این رویداد، موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاری و توسعه کشاورزی در جهان، وضعیت سوخت‌های زیستی در دنیای امروز و سیاست‌ها و قوانین اتحادیه اروپا و آمریکا در این حوزه بررسی شد. همچنین، مسائل امنیت غذایی، ذخیره‌سازی غلات، قیمت‌گذاری، تغییرات ژئوپلیتیک و آب و هوایی و خطرات ناشی از آن‌ها، اختلالات در بازارهای تجاری، تحریم‌ها و مدیریت ریسک‌های فعلی نیز مورد بحث قرار گرفت.

عضو انجمن صنایع گلوکز، نشاسته و مشتقات آن، ضمن بیان اینکه در بخشی از این رویداد، موضوع استفاده از هوش مصنوعی و فناوری داده در عرصه تجارت غلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود: صنعت تجارت غلات در آستانه تغییرات بنیادین قرار دارد که با پیشرفت سریع هوش مصنوعی و فناوری‌های داده محور پیش می‌رود و این دگرگونی پارادایمی می‌تواند تحلیل بازار، زنجیره تامین و تصمیم‌گیری استراتژیک را دگرگون سازد.

وی در ادامه عنوان کرد: گروه عازم توانسته است از هوش مصنوعی در فرآیندهایی همچون تولید محتوا، مدیریت روابط مشتری، تحلیل داده‌های فروش و گزارشات آن استفاده کند. همچنین در تلاش هستیم تا این روند را در پیش‌بینی‌های بازار، زنجیره تامین و عملیات تولید نیز پیاده کنیم.

عماد نقوی در پایان، از مسئولان ایران گرین (IranGrain) برای تلاش‌ها و کمک‌هایی که به صنعت غلات در کشور ارائه می‌دهند و فضای لازم را برای مناسبات داخلی و خارجی فراهم می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *