اهم اخبار

مدیرکل ترویج وزارت جهادکشاورزی: اراضی تحت کشت ارگانیک کشور به ۳۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر ترویج دانش وفن‌آوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اراضی تحت پوشش کشت ارگانیک کشور تا چند سال دیگر به ۳۰۰ هزار هکتار توسعه می‌یابد و ۲۰۰ هکتار از اراضی قابل کشت نیز برای کشت غذای کامل سالم و فاقد سموم و کودهای شیمیایی اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ اسماعیل کرمی دهکردی روز چهارشنبه در آئین روز ملی مزرعه، ترویج و توسعه کشاورزی ارگانیک در محل مجتمع کشت و صنعت زیتون فدک قم، افزود: طبق پیش بینی‌های انجام گرفته دریک بازده زمانی مشخص و بعد از اجرای مرحله نخست، اراضی تحت پوشش کشت ارگانیک کشور برای تولید غذای سالم و فاقد سموم و کودهای شیمیایی به ۸۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر فقط ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشور تحت کشت ارگانیک بوده که از این بین ۱۱ هزار هکتار را کشت زارعی شامل شده است.
وی گفت:‌ حرکت به سمت کشاورزی ارگانیک و سازگار با محیط زیست با فناوری‌های  نو از اهداف و آمال وزارت جهاد کشاورزی است.
کرمی دهکردی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده کشور درتولید زیتون بیان کرد: تنها ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت زیتون بوده در حالی ظرفیت واقعی کشور بسیار بیشتر از این مقدار است.
مدیرکل دفتر ترویج دانش و فن‌آوری کشاورزی گفت: بعد از دوران انقلاب صنعتی، با تولید انبوه محصولات کشاورزی و استفاده بیش از حد از سموم و کودهای شیمیایی در حق محیط زیست اجحاف و ظلم شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه و هدف تولیدات کشاورزی باید به نحوی باشد که در کنار تولید و تامین نیاز غذایی کشور، محصول سالمی نیز به دست مردم برسد.
وی گفت: درسطح دنیا فقط ۲ درصد از اراضی کشور تحت کشت ارگانیک بوده و در بقیه اراضی عملا از سموم و کودهای شیمیایی استفاده می‌شود.
مجتمع کشت و صنعت زیتون فدک در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ هکتار از سال ۱۳۷۵ در جوار جاده قدیم قم-کاشان ترتیب یافته است.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *