اهم اخبار

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی: ظرفیت سردخانه های کشور به ۵.۱ میلیون تن افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرانه سردخانه به ازای هر نفر از ۲۵ کیلوگرم در سال ۹۱ به ۶۵ کیلوگرم در سال جاری رسید عددی که در کشورهای توسعه یافته بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از  سازمان جهاد کشاورزی، چنگیز اسفندیاری روز پنج شنبه در بازدید از سردخانه دو مداره سپیدان سلامت پارس واقع در شهرستان سپیدان، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۱ حدود دو میلیون تن سردخانه بالای صفر درجه در کشور وجود داشت که از سال ۹۲ تاکنون به حدود ۵.۱ میلیون تن رسید.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی دو ویژگی مهم و اساسی فصلی بودن و فسادپذیری دارند، افزود: نگهداری آن ها در سردخانه ها نقش اساسی در کاهش ضایعات، افزایش بهره وری و توسعه صادرات دارد.

اسفندیاری با اشاره به اینکه در استان فارس ظرفیت سردخانه ها از ۱۵۰ هزار تن به ۳۸۵ هزار تن رسیده، اظهارکرد: برنامه ریزی برای ۸۰۰ هزار تن در این استان شده چرا که این استان قطب تولید محصولات کشاورزی است.

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی احداث سردخانه های بالای صفر درجه در استان فارس و کل کشور را از اولویت های اصلی دانست و افزود: حدود سه میلیون تن سردخانه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد وجود دارد که اگر به بهره برداری برسد مشکلی در ارتباط با نگهداری محصولات کشاورزی نخواهیم داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *