اهم اخبار

مدیریت پایدار منابع طبیعی در ایران توسط فائو اجرا می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده فائو در ایران گفت: فائو مدیریت پایدار منابع طبیعی را در کشورهای مختلف از جمله ایران اجرا می کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان خواربار وکشاورزی ملل متحد (فائو) مشترکاً مراسم برخطی را به منظور بزگداشت روز جهانی خاک برگزار نمودند.

در این مراسم، آقای گرولد بودِکِر، نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران، در اظهارات خود گفت: تقریباً غیرممکن است که اهمیت خاک و عملکردهای آن را ارزیابی کنیم، زیرا همه آنها برای زندگی روزمره و رفاه ما حیاتی هستند. وظیفه اصلی و اساسی خاک، حمایت از نظام‌های غذایی و کشاورزی در سطح جهان است. بنابراین، این وظیفه ماست که گام‌های استواری را در راستای محافظت از این منبع طبیعی باارزش و تجدیدناپذیر برداریم.

در ادامه، با اشاره به موضوع امسال روز جهانی خاک “توقف شور شدن خاک، تقویت حاصل‌خیزی خاک” آقای بودِکِر اظهار داشت که بزرگداشت سالانه این روز توجه ما را بر اهمیت خاک‌های سالم و حمایت از مدیریت پایدار منابع خاک متمرکز می‌‌نماید.

وی تاکید کرد: فائو مدیریت پایدار منابع طبیعی، از جمله از طریق پروژه در حال اجرا این سازمان تحت عنوان “حمایت فنی از احیای آب و خاک برای بهبود تاب‌آوری اقلیمی در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان” با بودجه برنامه همکاری‌های فنی فائو را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

آقای بودکر در خاتمه سخنان خود اظهار نمود: فائو از کشورهای عضو خود مصرانه می‌خواهد تا سیاست‌هایی که مشوق طیف گسترده‌ای از ذینفعان برای پیروی از روش‌های کشاورزی ترویج دهنده مدیریت پایدار خاک هستند را اتخاذ کنند. همچنین این سازمان آماده همکاری بیشتر با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکای ملی و بین‌المللی است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: دفتر نمایندگی فائو در تهران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *