اهم اخبار

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی: سوء مدیریت، مانع اجرای توزیع شیر مدارس شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: بی توجهی به عرضه شیر مدارس ارتباطی به گرانی شیرخام ندارد و سوء مدیریت وزارت آموزش و پرورش مانع اجرای این طرح شد.

علی احسان ظفری مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات توزیع شیر مدارس اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر بودجه شیر مدارس به انحراف رفت به طوریکه یک سال به عنوان تغدیه مسیر عوض کرد و سال گذشته علی رغم انعقاد تفاهم نامه ستاد تنظیم بازار با کارخانه‌های لبنی، اما وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی بودجه را به این امر اختصاص نداد و به کارخانه‌های لبنی بدهکار است.

وی افزود: در طرح جهانی شیرمدارس، حداقل ۷۰ نوبت شیر بین دانش آموزان عرضه می‌شود که متاسفانه در سال‌های قبل این موضوع مغفول ماند و در سال گدشته تنها در بین ۸ استان کم‌تر برخوردار این کار صورت گرفت که تاکنون تسویه حساب با کارخانه‌های توزیع کننده صورت نگرفته است.

ظفری با اشاره به اینکه بی توجهی به عرضه شیر مدارس ارتباطی به گرانی شیرخام ندارد، بیان کرد: سوء مدیریت وزارت آموزش و پرورش مانع اجرای این امر شده است، در حالیکه این طرح تا زمانیکه  در دست وزارت جهاد کشاورزی بود، صورت می‌گرفت.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ادامه داد: برای ۷۰ نوبت توزیع شیر مدارس در بین ۱۵ میلیون دانش آموز رقمی حدود ۱۴ کیلو شیر طی سال در بین دانش آموزان باید توزیع شود که این امر در رونق صنایع شیر خام و صنعت دامپروری تاثیر بسزایی دارد.

ظفری در پایان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نباید مجری طرح توزیع شیر مدارس باشد و تنها باید نقش نظارت کننده را داشته باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *