اهم اخبار

مذاکره با عراق برای صادرات دام سنگین زنده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بخش دام سنگین تولید مازاد داریم. از این رو در حال مذاکره با عراق هستیم تا بخشی از دام سنگین زنده به این کشور صادر شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، امروز نشست معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه برگزار شد. ابتدای اردیبهشت امسال ارز ترجیحی نهاده‌های دامی حذف شد. تولیدکنندگان امور دامی در ادامه عنوان کردند این امر منجر به افزایش ۵ تا ۶ برابر محصول گوشتی داخلی شد. در بخش طیور قیمت مرغ با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قیمت گذاری شده و امروز نرخ گوشت مرغ حتی از قیمت مصوب دولت (هر کیلو ۶۳ هزار تومان) پایین‌تر است. از سوی دیگر در ماه‌های پایانی سال وزارت جهاد برای تنظیم بازار گوشت قرمز که امروز قیمت هر شقه گوسفندی به بیش از ۳۰۰ هزار تومان است و سردست گوساله هر کیلو ۲۷۵ تومان است ورود کرده و مبادرت به واردات گوشت قرمز کرده است.

حسین دماوندی نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش مهر که تولیدات دام زنده کشور پاسخگوی نیاز بازار است یا خیر، گفت: در تولید و تأمین دام بر اساس نیاز بازار کشور مشکلی وجود ندارد و تولیدات داخل پاسخگوی نیازمندی داخلی هستند.

وی افزود: در بخش دام سنگین حتی مازاد تولید داریم. از این رو در حال مذاکره با عراق هستیم تا بخشی از دام سنگین زنده به این کشور صادر شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دام سبک باید به اقتضائات فصلی توجه داشته باشیم، اظهار کرد: در سال‌هایی که بارش در کشور مناسب است در حالی که انتظار است در بازار با گوشت قرمز مازاد در بخش گوشت گوسفندی مواجه باشیم برعکس شده و با رویش مناسب مراتع دامداران از کشتار دام خود خودداری می‌کنند زیرا قادر به تأمین غذای دام‌های خود هستند.

دماوندی نژاد تصریح کرد: امسال وزارت جهاد برای تنظیم بازار در ماه‌های اخیر که شب عید با ماه مبارک رمضان مصاف شده مبادرت به واردات گوشت قرمز کرد تا قیمت‌ها در بازار افزایش نداشته باشد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *