اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی: مذاکره برای تجارت ترجیحی لبنیات با پاکستان

بدون دیدگاه

رضا باکری درباره قاچاق شیرخشک صنعتی به پاکستان ضمن رد آن گفت: محصولات لبنی نیاز به سردخانه دارند و امکان قاچاق آنها منتفی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، رضا باکری، عضو هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی کشور ضمن رد قاچاق شیرخشک صنعتی به پاکستان گفت: محصولات لبنی نیاز به سردخانه دارند و امکان قاچاق آنها منتفی است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و پاکستان برای صادرات فرآورده‌های لبنی از جمله شیرخشک صنعتی افزود: انجمن صنایع لبنی ایران و انجمن صنایع لبنی پاکستان مذاکراتی با هم داشتند؛ همچنین مکاتباتی هم با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت انجام شده با این هدف که فرآورده‌های لبنی ایران نیز جز پروتکل تجارت ترجیحی دو کشور قرار گیرد.

این عضو انجمن صنایع لبنی ایران تصریح کرد: به این ترتیب برای انجام معاملات ۳۵ درصد تعرفه گمرکی که دولت پاکستان برای واردات محصولات لبنی ایران تعیین کرده است، حذف می‌شود.

باکری ادامه داد: با کمک سفارت ایران در پاکستان مرکزی مربوط به توسعه تجارت لبنی راه اندازی شده تا با امضا پروتکل تجارت ترجیحی در محصولات لبنی، فرآورده‌های مازاد بازار داخل به پاکستان صادر شود؛ مشابه تجارتی که بین ایران با ترکیه، سوریه، اوراسیا و روسیه در حال انجام است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: مهر

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *