اهم اخبار

مشوق‌ صادرات گوشت مرغ اعلام شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد: مشوق‌ صادرات گوشت مرغ به صورت تسهیلات ارزان‌ قیمت به مرغداران داده می‌شود.[/heading]

محمد یوسفی اظهار کرد: مشوق‌های صادراتی گوشت مرغ تنها به صورت تسهیلات ارزان‌قیمت است. به این صورت که بر اساس ارزش مرغ به صادرکنندگان وام با کارمزد کمتر از حد معمول بانک‌ها داده می‌شود.

وی اظهار کرد: برای مثال اگر کسی ۱۰۰ میلیون تومان گوشت مرغ صادر می‌کند ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به او تعلق می‌گیرد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه در حال حاضر هنوز ضوابط مشوق‌های صادراتی دقیقا مشخص نشده است، افزود: هیات مدیره صندوق حمایت از طیور به تازگی تغییر کرده است و آنها باید درباره این ضوابط تصمیم بگیرند.

یوسفی با اشاره به زمان پرداخت مشوق‌های صادراتی بیان کرد: صادرکنندگان ابتدا باید مرغ را صادر کنند، سپس به آنها تسهیلات داده می‌شود. اینطور نیست که پیش از صادرات به آنها تسهیلات داده شود.

وی با بیان اینکه هنوز بابت صادرات گوشت مرغ مشوقی پرداخت نشده است، گفت: این امتیاز و مشوق‌های صادراتی به هرکس که گوشت مرغ صادر کرده باشد تعلق می‌گیرد. ممکن است پرداخت این تسهیلات چند روز به تعویق بیفتد اما در نهایت اجرایی می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در خصوص میزان صادرات گوشت مرغ اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون نزدیک به ۶۰ هزار تن گوشت مرغ به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است. همچنین مقدار کمی از صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند بحرین و کویت صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، پیش از این مدیر کل توسعه تجارت وزارت کشاورزی اعلام کرده بود با توجه به مازاد تولید گوشت مرغ و پتانسیل‌های صادرات، برای بالابردن میزان صادرات مشوق صادراتی در نظر گرفته شده است.

 

جهت عضویت در کانال تلگرام اگروفودنیوز اینجا را کلیک کنید .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *