اهم اخبار

مشکلی در تامین تخم مرغ شب عید نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، مشکلی در تامین‌تخم مرغ شب عید نداریم‌.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۸ هزار و ۵۰۰ تا ۳۹ هزارتومان است که با نرخ تمام شده ۲۰ تا ۲۵ درصد اختلاف دارد.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد تولید، مشکلی برای تامین تخم مرغ شب عید نداریم‌.

کاشانی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: روزانه ۲۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز داخل است‌.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۱۵۰ هزارتن تا پایان سال برسد.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۴۰ هزارتن تخم مرغ صادر شده و اکنون صادرات بدلیل مدیریت تنظیم بازار کاهش یافته است به طوریکه هفتگی هزارتن تخم مرغ صادر می شود.

کاشانی با اشاره به بحران تامین نهاده های دامی گفت: با توجه به تاخیر در تخصیص ارز نهاده های دامی، مرغداران تمامی استان ها طی نامه ای اعتراض خود را به وضعیت تامین نهاده اعلام کردند چرا که با استمرار این روند، آثار بسیار خطرناکی تا یک‌ماه آینده خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت کنونی هرکیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۲۷ تا ۳۰ هزارتومان و ذرت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی نهاده در بازار آزاد ۲ برابر نرخ مصوب است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *