اهم اخبار

مشکل برق صنعت در کوتاه مدت حل نمی‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید براینکه علیرغم تلاش‌ها در سطوح استانی و ملی برای حل مشکل تامین برق بخش صنعت و تولید، شرایط به گونه‌ای است که این مشکل در کوتاه مدت و یک شبه و چند ماهه حل نخواهد شد، به فعالان این بخش توصیه کرد که خود را با شرایط تطبیق داده و به فکر چاره گشایی برای تداوم فعالیت باشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، جمال رازقی دوشنبه ۲۸ تیرماه در جلسه ویژه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی استان فارس که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: رفع مشکل قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی را با جدیت پیگیری می‌کنیم، اما معضل قطع برق به زودی برطرف نخواهد شد و با توجه به فضا و شرایطی موجود بعید می‌دانم این مشکل در کشور حداقل تا سه الی چهار سال آینده حل شود.

او افزود: موضوع برق واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در جلسه شورای گفت وگوی استانی و ملی دنبال کرده ایم و مصوباتی برای حل آن و اخذ خسارت‌های ناشی از قطع برق واحدها نیز داشته‌ایم که تا حصول نتیجه پیگیر آن خواهیم بود.

رازقی اظهار کرد: با توجه به مکاتبات واحدهای صنعتی با اتاق بازرگانی فارس پیرامون معضلات موجود ناشی از قطعی برق؛ در حال تدوین مستندات و راهکارهای موجود برای تامین برق واحدهای استان جهت ارائه به اتاق ایران هستیم.

او اضافه کرد: این درحالی است که واحدهای تولیدی باید خود را با شرایط موجود تطبیق داده و به فکر چاره و راهگشایی برای فعالیت در این شرایط باشند و برای استفاده از برق مورد نیازشان برنامه ریزی کنند.

رازقی با بیان اینکه پیش بینی ما برای رسیدن به وضعیت ثبات در این بخش حداقل برای حدود چهار سال آینده است، ادامه داد: حتی اگر امروز تمام کشور نیز به رفع مشکل قطع برق بخش صنعت و تولید اهتمام داشته باشند، این معضل در کوتاه مدت حل نخواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس خاطرنشان کرد: بحران برق در کوتاه مدت ایجاد نشده که در کوتاه مدت حل شود و به نظر می‌رسد مشکل قطعی برق در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق بازرگانی شیراز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *