اهم اخبار

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:هدف گذاری افزایش واکسیناسیون دام و طیور در سال ۱۴۰۲

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: افزایش سطح پوشش واکسیناسیون دام و طیور با خرید واکسن‌های مورد نیاز در سال ۱۴۰۲ در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» افزود: یکی از طرح‌های مهم در مورد کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی، افزایش پوشش واکسیناسیون و مراقبت است و ما در سال ۱۴۰۲ با استفاده از همه توان نیروی انسانی که داریم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم شاهد حداقل کانون بیماری‌های دامی باشیم.

وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ با وجود مشکلات و کمبودهایی که وجود داشت، با افزایش پوشش واکسیناسیون در جمعیت دامی کشور شاهد کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های بیماری بودیم.

وی گفت: پارسال ۶۰۰ هزار قلاده دام علیه بیماری هاری واکسینه شدند و برای امسال هدف گذاری شده که این عدد به ۷۵۰ هزار قلاده برسد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه‌ داد: در مورد واکسیناسیون علیه بیماری شاربن نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم امسال پوشش واکسیناسیون در جمعیت دام سبک را دست‌کم ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش دهیم.

وی در عین حال، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام را از اولویت‌های سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ دانست.

دکتر رضاییان‌زاده، افزایش نظارت بهداشتی در سطح کشتارگاه‌های دام و طیور کشور را از دیگر اولویت‌های سازمان دامپزشکی عنوان کرد و ادامه‌داد: در این راستا طرح برنامه ممیزی غیررسمی و رسمی کشتارگاه‌ها تدوین و آغاز شده است.

وی با بیان این که اکنون نزدیک به ۷۲۰ کشتارگاه دام و طیور در کشور موجود است، اذعان داشت: موضوع ممیزی غیررسمی کشتارگاه‌های دام و طیور از طریق تشکل‌های این صنف آغاز شده و ممیزی رسمی نیز در دستور کار قرار گرفته است که با استفاده از نیروهای مجرب دامپزشکی انجام می‌شود.

دکتر رضاییان‌زاده افزود: با توجه به این که کشتارگاه‌ها یکی از گلوگاه‌هایی است که می‌تواند در سلامت فرآورده‌های خام دامی نقش بسیار مهمی را ایفا کند، ما در بازنگری‌ها در سال جاری آنها را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی بیان‌داشت: این طرح همزمان با طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان به سراسر کشور ابلاغ شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *