اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ارقام جدید زیتون وارد کشور می‌شود/دعوت از تیم کارشناسی اسپانیایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای انتقال ارقام جدید زیتون به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ محمدمهدی برومندی در دیدار اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان از برنامه ریزی برای انتقال ارقام جدید زیتون به کشور خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده و همکاری‌های تنگاتنگ با کشور اسپانیا ارقام جدید زیتون بزودی به کشور انتقال خواهد یافت.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: در این خصوص از تیم کارشناسی باغبانی کشور اسپانیا برای بازدید و همکاری دوجانبه جهت احداث ارقام جدید باغ زیتون با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دعوت بعمل آمده است.

برومندی با تاکید بر لزوم احیای باغات کشت و صنعت مغان گفت: برای احداث نهالستان، باغ مادر و کشت‌بافت برنامه ریزی لازم طبق زمان بندی اقدام شود.

احداث نهالستان و باغ مادر در کشت و صنعت مغان

همچنین در این نشست مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از ایجاد نهالستان و باغ مادر با هدف توسعه باغ جدید و بازسازی و نوسازی باغات در این شرکت خبر داد و گفت: وضعیت باغ‌های این شرکت نسبت به ۱۵ سال پیش مطلوب نیست و با بهره گیری از مشاوران زبده، مطالعاتی برای ساماندهی این باغ‌ها بویژه احداث نهالستان و باغ مادر شروع شده است.

اسدالله محسن زاده اضافه کرد: عمده شهرت این بنگاه تولیدی مربوط به باغ های شرکت است ولی در سال‌های اخیر بسیاری از باغ ها فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ در کشت و صنعت مغان یک هزار و  ۲۰۰ هکتار آن بهره اقتصادی دارد و بقیه نیاز به احیا و نوسازی دارد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *