اهم اخبار

معاون وزیر کشاورزی مطرح کرد: تامین ۱۱ درصد از کالری مردم ایران از خوراک‌های جانوری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: ۱۱ درصد کالری مورد نیاز جمعیت ایران از خوراک‌های جانوری تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، در همایش بهبود تغذیه جامعه با مشارکت زنان روستایی و عشایر با بیان اینکه امروز با مشکل تقاضای زیاد غذا و عرضه کم آن روبرو هستیم، اظهار کرد: افزایش جمعیت یکی از دلایل رشد تقاضای زیاد غذا در دنیا است. سالیانه به اندازه جمعیت ایران به کره زمین اضافه می‌شود. در دنیا ۸۶ درصد کالری‌ها توسط گیاهان و ۱۶ درصد آن توسط خوراک‌های جانوری تامین می‌شود اما در برخی کشورهای پیشرفته این رقم تا ۳۰ درصد نیز افزایش یافته است. در حالیکه سهم دریافت کالری در ایران از خوراک‌های جانوری ۱۱ درصد است.

وی افزود: امروز در بسیاری از کشورها افزایش قیمت سوخت باعث افزایش قیمت غذا می‌شود. تغییرات اقلیمی مانند خشکسالی و … نیز بر افزایش تقاضای غذا موثر است به همین دلیل انسان برای به دست آوردن غذا راه‌های نامتعارفی انتخاب کرده است. ۱۰ مورد از اهداف توسعه پایدار در ارتباط با آب، هوا و کشاورزی و مصرف درست غذا است. اولین هدف این سند نیز کاهش فقر است. این موضوع تا حد زیادی در کشور ما کنترل شده است.

به گفته زند، افزایش کمیت غذا نیز در مواد توسعه پایدار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد کالری مورد نیاز جمعیت ایران در داخل تولید می‌شود. غذا باید طوری تولید شود که بتوانیم پایداری اکوسیستم را حفظ کنیم. کیفیت غذا معضلی است که امروز دنیا به شدت درگیر آن است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *